torsdag 7 oktober 2010

China Glaze Ingrid

China Glaze Ingrid från höstens Vintage Vixen-kollektion är en av de finaste taupefärgade lack jag sett. Jag tror att det är det diskreta guldskimret som ger lacket det där lilla extra.


Formulan var lite rinnig, inte direkt en fröjd att lacka med. Det här är det första lacket ur Vintage Vixen som inte har klockren formula av dem jag testat. Det ville gärna översvämma mina naglar så jag fick vara extra noggrann med att dra av överflödigt lack från penseln mot flaskkanten. Jag använde tre lager för att det skulle täcka nageln helt.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Det är lite diskret läckert liksom."

English: Ingrid is probably one of my favorite taupe polishes and I think it's the subtle gold shimmer that makes my heart beat a little extra hard. However, the formula wasn't as good as the other Vintage Vixen polishes I've tried, it was a bit runny and kept pooling my cuticles.

12 kommentarer:

  1. Ingrid är det lacket jag har varit mest sugen på att testa ur kollektionen. Har inte kommit så långt än men snart. Denna och Classic Camel lockar mig. Gillar hur de ser ut i flaskan och Ingrid ser super ut på dina naglar.

    SvaraRadera
  2. Hmm, jag har stirrat på bilderna i fem minuter och kan fortfarande inte bestämma mig vad jag tycker. Taupe är inte riktigt min kopp te, men på nedersta bilden ser det ju väldigt snyggt ut. *förvirrad*

    SvaraRadera
  3. Fint, men hur pass lik är You Don't Know Jacques?

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Jag blir chokladsugen =)

    SvaraRadera
  5. Sambons kommentar är extra klockren på detta lacket. Precis vad jag tycker utan att kunna sätta ord på det när jag testade det själv.

    SvaraRadera
  6. Snyggt ju! Önskar att den där kollektionen kunde komma hit till Sverige snart.

    SvaraRadera
  7. Pamsan: Jag är också sugen på Classic Camel, inte för att jag tror att jag kommer att tycka att den är snygg på, men för att det är en så udda färg.

    Nailsbynoir: Taupe hör inte till mina favoritfärger, jag brukar tröttna snabbt på dem. Men ibland är de sköna att vila ögonen på. :-)

    Aila: Jag äger inte YDKJ så jag kan inte jämföra dem. Men visst är väl YDKJ ett krämlack? Det här har som sagt diskret guldskimmer i sig.

    Kerstin: Det blev jag med! :-)

    Sminkan: Eller hur!

    Anne: Jag tycker också att han slog huvudet på spikena, så att säga.

    Mia: Jag håller tummarna för att den snart når butikerna, om den inte gjort det redan.

    SvaraRadera
  8. är inte så het på den kollektionen men detta är faktiskt fint!

    SvaraRadera
  9. ååååååååååååååååh!

    SvaraRadera
  10. Myyyyycket snygg (tycker jag förstås). Elegaaant :-) ett måste

    SvaraRadera
  11. Jag gillar det, helt klart!

    Du kanske har något tips på ett chokladfärgat lack? Har letat och letat, men inte hittat något som är sådär klockrent. Är alltså ute efter ett lack som har exakt samma nyans som 70%-ig choklad.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!