fredag 3 maj 2013

OPI Vesper

Dags att visa ett till av lacken från OPI:s The Bond Girls kollektion. Vesper var ju ett av lacken jag var mest sugen på att testa. Det har dock dröjt lite eftersom jag tappade bort det ett litet tag. Av någon anledning hade det hamnat i helt fel låda och att leta bland cirka 1 200 lack tar lite tid, haha. Till slut kom det till rätta och jag tycker verkligen att det är helt galet snyggt! 

Färgen är mörkt plommonlila och "glittren" är svarta. Som alla liquid sand lack torkar det till en matt och knottrig yta.









Jag vet att det ser lite ojämnt ut, mer lila mot kanterna osv. Faktum är att jag gillar det och inte skulle vilja ha det på något annat sätt. Vet inte varför, men det är väl samma grej som med vissa jelly-lack vars flammighet jag kan uppskatta.

Lackegenskaperna var grymma. Superlätt att lacka med och verkligen inte det minsta rinnigt. Två lager räckte för full täckning.

Mitt betyg: 5/5

Har ni köpt något från kollektionen eller planerar ni att göra det?

OPI Vesper from The Bond Girls collection is a dark plum with black glitter. As all liquid sand polishes it dries to a matte, bumpy surface. I think it looks so cool! It's gorgeous! 
The formula was great in every way and it covers in two coats.

40 kommentarer:

  1. Det här var alldeles för mörkt för min smak. Jag tycker det ser lite konstigt ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör det nog, men jag gillar det! :-)

      Radera
  2. Jag sitter och väntar på hela kollektionen just nu, beställde alla lacken från eBay för en vecka sen nu, ser verkligen fram emot när de kommer! :D

    Detta kommer nog bli det första jag testar, för precis som Stay The Night i Mariah Carey-kollektionen så är det här det lacket som jag antingen kommer hata eller älska, så då vill jag testa det först! ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde ju att jag skulle gilla detta och jag hade rätt. Hoppas du också kommer falla för Vesper! :-)

      Radera
  3. Älskar't. Har klickat hem det vita som är på väg hem till mig men så fort jag känner att ekonomin tillåter vill jag skaffa resten.

    SvaraRadera
  4. Nja jag vet inte, det här ser mer mörkt ut än vad jag trodde, jag hade velat ha det där lila ute på kanterna över hela nageln. Inte så snyggt som jag trodde. :-/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser ju tokmörkt ut i flaskan så jag var beredd på att det skulle bli så här mörkt ut.

      Radera
  5. Gillar det bättre på närmre håll än på avstånd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att de flesta lack gör sig bättre på riktigt nära avstånd, då ser man ju detaljerna på ett helt annat sätt.

      Radera
  6. Hur är torktiden på dessa lack?

    SvaraRadera
  7. Wow! 1200 lack! Min samling på lite över 300 känns ganska liten i jämförelse ;)
    Vesper ligger i ett paket påväg hem till mig i skrivande stund tillsammans med några andra godbitar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju samlat i fem år och så får jag ju en del pressutskick, då växer samlingen ganska snabbt. :-)

      Radera
  8. Hm, jag är lite besviken på detta, visst är det fint men jag liksom många andra hade önskat att det lila syntes mer. Som en aubergine, denna är för mörk och nu har jag ju redan stay the night. Tror inte att jag kommer köpa denna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mörklila bas i kombo med svart glitter blir onekligen väldigt mörkt. :-)

      Radera
  9. Mja, säger jag. Galet snyggt håller jag inte med dig om att det är! Jag tycker det ser ut som naglarna var doppade i socker, jag. Dessutom är det lite mörkare än vad man hade kunnat vänta. Jag håller med GELIC, jag trodde det skulle vara som en aubergine.
    Imponerande samling du har. När får vi se bild????
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. När samlingen var lite mer "behändig" i storleken brukade jag visa bild på den en gång om året, men nu har den blivit så stor att det skulle ta en otrolig tid att fixa ett sådant inlägg. Får se om jag orkar någon gång. :-)

      Radera
  10. Jag är också nyfiken på det här. Köpte minisetet bara för att prova denna och Solitaire. Med överlack. Utan överlack är det inte alls min grej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag vill verkligen inte ha överlack på dem. Jag tycker de här är mycket roligare matta än vanliga matta lack. Vanliga matta lack vill jag alltid ha överlack på. :-)

      Radera
  11. Åh! Detta och Solitaire är de jag är sugen på. Måste nog skaffa dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte alls imponerad av Solitaire. Inlägg med det kommer i veckan!

      Radera
    2. Oj! Då måste jag hålla utkik!

      Radera
  12. Köpte Honey Ryder igår - jävlar vilket fint lack alltså! Och lättlackat dessutom! Var sugen på att köpa Vesper också men var osäker på hur mörkt det skulle bli... och nu ser jag att det är för mörkt för min smak. Honey Ryder är mitt första liquid sand lack, och det lär inte vara det sista!

    SvaraRadera
  13. Äntligen en bild på Vesper!!! Min favorit Bond-brud, och på förhand mitt favoritlack! Nu blev jag ännu mer sugen på det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon är min favorit Bond-brud också!

      Radera
  14. Jag väntar på Vesper som är på väg hem till mig. Ser så himla fint ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ett spännande lack tycker jag. :-)

      Radera
  15. Det snyggaste i kollektionen tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att Jinx tar hem förstaplatsen för min del, men jag vet inte. Kanske får de dela på förstaplatsen. :-)

      Radera
  16. Det är lite coolt, men inget jag skulle skaffa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är verkligen inte ett lack för alla. Jag skulle gissa på att storsäljaren i kollektionen blir Jinx. :-)

      Radera
  17. Du har absolut de snyggaste bilderna på Vesper,tur att lila inte är min favoritfärg !
    Ser fram emot att få prova What the Wizardry is this och Jinx, som jag har klickat hem :-)

    SvaraRadera
  18. Lite småcoolt,men nej inte min kopp te!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är nog en hyfsat smal grupps kopp te. :-D

      Radera
  19. Tror jag kan gifta mig med Vesper om jag får chansen faktiskt. Honey Rider visade sig vara extremt fint också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ett äktenskap jag skulle kunna tänka mig också faktiskt. Ska testa Honey Ryder så snart jag hinner!

      Radera
  20. Hej! Är liquid sand-lack svåra att få bort?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!