söndag 27 mars 2011

Milani Flash Light

Sminkan visade swatches på lacken ur Milanis Nail Flash-kollektion för ett tag sen. Alla fyra lacken såg fantastiska ut så jag beställde två av dem från Cherryculture.com. Nu har jag testat det första, Flash Light, och är helt såld!

Flash Light är ljusrött, eller möjligtvis orange som drar kraftigt åt rött, med ett helt otroligt vackert skimmer. Det är nästan helt omöjligt att slita blicken från detta när man bär det.

Lackets egenskaper var utmärkta. Två lager täckte bra, men det tredje lagret fördjupade färgen och gav det lite extra knuff. Det är lagom tjockt och väldigt lätt att kontrollera på nageln.

Mitt betyg: 5/5

Sambons kommentar: "Det är fantastiskt! Bäst lacket hittills i år!"

English: A few months ago, Sminkan showed swatches of Milanis Nail Flash collection. They all looked awesome, but I only ordered two of them from Cherryculture.com. Flash Light is the first one I've tried and I'm in love! It's either a light red or a very red orange. It's packed with the prettiest shimmer I've seen in a long time.
The formula was also great, very easy to control and flows like butter on your nails. The coverage is good after two coats, but I think a third coat added additional depth.

15 kommentarer:

  1. Vilket underbart lack! Jag håller med sambon. Jag måste nog göra en beställning från Cherryculture nu, idag.

    SvaraRadera
  2. Underbart snyggt. Har ett gäng lack som jag lagt i korgen men har inte tryckt på köp-knappen än. :) Kanske ska plocka med det här också.

    SvaraRadera
  3. Färgen är väldigt vacker och ser riktigt bra ut på dig

    SvaraRadera
  4. I really love this one, colour and finish are great.

    SvaraRadera
  5. Hej! Kan den vara dupe till sex on the beach ??

    http://nailtastic.blogspot.com/2011/03/bb-couture-sex-on-beach.html

    Brukar du sälja/Lotta ut lack du tröttnat på el aldrig använder? ;)

    SvaraRadera
  6. Jättefint =)

    Anmäl dig till dagen blogg här: http://alvaasp.se/2011/march/dagens-blogg.html

    SvaraRadera
  7. Åh så läckert, nu rycker det i shoppingtarmen :)

    SvaraRadera
  8. Haha, den där Sminkan!
    Hon fick mig att köpa alla fyra och je ne regrette rien.. :-)

    SvaraRadera
  9. Måste säga att jag hittade din blogg idag och älskar den verkligen! Dock måste jag fråga om det finns något sätt att du kan göra kategorierna lättare?? Typ "ljusa" " mörka" "röda" "glitter" osv.. hade varit så lätt att hitta det man gillar då :)

    SvaraRadera
  10. Åh vilket lack! Det bara lyser :D

    SvaraRadera
  11. Visst är det helt underbart! Alla de lacken i den lilla minikollektionen är så fantastiskt fina!

    SvaraRadera
  12. Magiskt snyggt! Förresten, hur funkade det att beställa från Cherryculture? Lev tid och frakt? Fick du betala tull/moms till posten?

    En väldigt trevlig blogg du har, gillar skarpt.

    SvaraRadera
  13. Vilken fantastisk färg!! :)

    Trevlig helg!
    Emma Fenty

    SvaraRadera

Kommentera gärna!