söndag 20 mars 2011

OPI Skull & Glassbones

Så där, nu har jag swatches på Skull & Glassbones från OPI:s Pirates Of The Caribbean-kollektion till er. Ett ljust gråbeiget krämlack. Otroligt snyggt, om ni frågar mig!

Jag lackade tre lager, men egentligen räcker det nog med två. Formulan var trevlig att jobba med och ställde inte till med några problem alls.

Jag trivs enormt bra i den här nyansen. Den känns både klassisk och edgy på samma gång. Jag misstänkte dock att jag hade något liknande i samlingen sedan tidigare så jag bestämde mig för att göra en liten jämförelse.

Som ni kan se är Nubar Marble Tower gråare och inte alls så lik Skull & Glassbones som jag hade trott att den skulle vara. Då är Essie Playa Del Platinum betydligt mer lik. Skull & Glassbones är lite, lite ljusare och något mer grå, men de är väldigt, väldigt lika.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Det passar en dag på kontoret, men inte en fredagskväll."

English: OPI Skull & Glassbones from the Pirates Of The Caribbean collection is a greyish beige creme. Extremely cool and flattering! I like that if feels both classic and edgy at the same time. The formula was good and it covers in two coats, although I used three. I also did a little comparison. Nubar Marble Tower wasn't as similar as I expected, it's way more grey. Playa Del Platinum from Essie is a lot more similar. Skull & Glassbones is a little lighter and a tad more grey, but it's actually hard to tell them apart.

11 kommentarer:

  1. Namnet gjorde att jag fick upp ögonen för lacket till en början och den ser ju riktigt fin ut. Typ benfärgad :). Gillar den för att den inte ser så där typiskt nude ut.

    SvaraRadera
  2. Vet inte riktigt vad jag tycker om det lacket...

    SvaraRadera
  3. Håller med dig helt - verkligen en snygg färg!

    SvaraRadera
  4. Wow, den verkar ju vara hur snygg som helst! Tänk att ha den när man blir lite brun!
    PS. Gillar din blogg skarpt :)

    SvaraRadera
  5. Om det finns ett liv efter detta flunsahelvete ska jag köpa hela POTC! S&B är så vacker att febern går upp :)

    SvaraRadera
  6. Hm.. hur förkortar man Skull & Glassbones.. S&G.

    SvaraRadera
  7. Jag gillar både detta och Sparrow Me The Drama.
    Väntar på att få se resten också!
    Är det Transdesign som gäller när man ska beställa OPI?
    Var just inne hos h2t och dom har slutat sälja China glaze "oversea".
    Undrar varför, har det inte varit så innan också?

    SvaraRadera
  8. Dette er min favoritt fra PoTC-kolleksjonen! Den er nydelig på deg, veldig classy. :)

    SvaraRadera
  9. Pamsan: Jag gillar också namnet! Det känns lite otypiskt för ett nagellack. :-)

    Charlotte: Isn't it? I can't seem to get enough of these types of shades. :-)

    Carina: Det är ju fiiiint! .-)

    MakeupoholiC: Visst är det!

    Lackade naglar: Ja, visst är den snygg! Och tack! Och vad roligt med en ny nagelblogg! :-)

    Lacky: Det tycker jag låter som en god idé! Krya på dig! :-)

    Splattergirl: California Trooper is more beige, they're really not that similar in the bottles. I don' have Baby Sprout so I don't know if they're similar.

    Pernilla: Ja, jag skulle nog säga att Transdesign är bästa stället att beställa OPI ifrån. Men vad trist att H2T har slutat sälja CG utanför USA! Hoppas inte de andra webbshopparna kommer göra samma sak.

    Solveig: Tack, visst är den fin! :-)

    SvaraRadera
  10. Den här färgen är så snygg att jag dör!! när kommer den här kollektionen ut i affären? MÅSTE HA! :)

    SvaraRadera
  11. Bella: I slutet av maj kommer den att finnas i svenska butiker. :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!