fredag 4 mars 2011

Depend #221

Okej. Jag fick bara en enda okej bild av det här lacket så det blir ett extremt bildfattigt inlägg. #221 från Depends vårkollektion är en lite svårbeskrivlig färg. Blått som drar åt turkost med några droppar grönt i? Jag vet inte, men färgen är kanonfin! Precis som flera av de andra lacken ur kollektionen som jag visat tidigare så innehåller det silverskimmer.

Formulan var väldigt lättlackad och täckande - två lager räcker. Dessvärre höll det väldigt dåligt. Efter tolv timmar hade det börjat chippa på mig.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Det där gillar jag! Det får mig att tänka på sommar, hav och vatten."

English: Another polish from Depends spring collection. Great formula and opacity, but it chipped within 12 hours.

7 kommentarer:

  1. I like the colour and finish, shame it chipped so quickly.

    SvaraRadera
  2. Det ser väldigt fint ut! Jag kan dock inte bestämma mig för om jag ska köpa det eller inte..

    SvaraRadera
  3. Har blivit riktigt sugen på att testa dependsilverskimret. Är det nån av dem du testat som har dålig formula?

    SvaraRadera
  4. Charlotte: I know, it's such a shame!

    Roxcat: Det är ju så billigt så go for it!

    Mona: Det rosa hade en lite tjock och jobbig formula, men annars har formulan varit jättebra!

    Kerstin:: Ja, färgen är härlig!

    SvaraRadera
  5. Depend har så fina färger, men jag hatar när det släpper så fort, därför köper jag aldrig nått. Men nu funderar jag på att slå till på några. Det här var snyggt, speciellt när man fått lite färg :D

    SvaraRadera
  6. Har stått och tittat på detta. Men jag har ju lovat mig själv att sluta köpa Depend, och det har jag lyckats hålla så långt.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!