söndag 13 mars 2011

Orly Fancy Fuchsia

Orly Fancy Fuchsia från Precious-kollektionen är min senaste kärlek. Jag älskar den rosa nyansen, den är lysande utan att vara neon och bara så klockren på alla sätt och vis.

Formulan är dessvärre inte lika klockren som färgen. Lacket är ganska tjockt och lite svårt att få jämnt på nageln, men efter tre lager ser det bra ut.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Fantastiskt!"

Sen måste jag presentera två nya kärlekar som gjort entré i mitt och sambons liv i dag - katterna Bibbi och Bobo. Vi har saknat min systers katter så mycket sen senast vi var kattvakt åt dem så för ett par veckor sen bestämde vi oss för att köpa två stycken och hittade Bibbi och Bobo på ett katthem här i Stockholm. Och i förmiddags flyttade de in!

Bobo. En blyg och försiktig liten kille.

Bibbi. En tuff och superkelig liten tjej.

Visst är de söta? :-D

English: Today I'm wearing Orly Fancy Fuchsia, a really gorgeous, vibrant and sexy pink from the Precious collection. I am so in love with the color! The formula was pretty thick and a little hard to get even, but it looked nice after three coats. Today is also a happy day because this morning me and my hubby got two sweet cats, Bibbi and Bobo. We love them so much already!

31 kommentarer:

  1. Lacket var fint men hade inte en chans mot missarna! Vilka sötnosar! Gratulerar till kattägandet!

    SvaraRadera
  2. Bibbi påminner om min älskling Gizmo i täckningen. Rip Gizmo

    SvaraRadera
  3. Jättefint nagellack och riktigt söta katter :-)

    SvaraRadera
  4. Men jäklar så snyggt! Ser härligt "krispigt" ut på naglarna, det gillar jag!

    Åhhh, STORT GRATTIS till era nya familjemedlemmar! Djur är verkligen det bäst som finns :)

    SvaraRadera
  5. Nice colour pink, reminds me of the pink background on my blog. Oh and congratulations on your two new additions Bibbi and Bobo, great names.

    I love cats :-)

    SvaraRadera
  6. Väldigt fin rosa färg :D
    Och katterna är ju så söta!!!

    SvaraRadera
  7. Tackar och bugar för att ni skaffade katterna på katthem. Båda mina älsklingar kommer från Örebro katthem. Funderar just nu på hur jag ska kunna övertala maken att skaffa en svart kisse också. Antagligen inte alls. ;) Supersöta små älsklingar!

    SvaraRadera
  8. BRA att ni tog katter från ett katthem också. Kärlek på det!

    Och fin färg på lacket.

    SvaraRadera
  9. Nämen...vilka fina kissemånsar. Ni kommer inte att ångra er. Vet själv inte vad jag skulle göra utan Dennis. Bibbi blev jag extra förälskad i.
    Lacket var fint det med men det kom liksom lite i skymundan. :)

    SvaraRadera
  10. Aww, så söta kissar!
    Lacket är också fint, så mycket vårkänsla med en kraftig färg som ändå inte är neon, gillar!

    SvaraRadera
  11. Vilka sötisar!

    Lacket var också väldigt fint, får mig att längta ännu mer till våren :)

    SvaraRadera
  12. Vilket lack, vilken färg och vilka söta katter! Allt fint!

    SvaraRadera
  13. Vilket underbart tuggummirosa nagellack!
    Och vilka sötnosar era nya familjemedlemmar är!
    Mysigt med kurrande katter!

    SvaraRadera
  14. Fin rosa, lite Barbie skulle jag vilja säga.
    Grattis till tillskottet, otroligt söta små bebisar!

    SvaraRadera
  15. Oi, utrolig fin lakk, og så kom kattene... Supersøte små troll, grattis ☺

    SvaraRadera
  16. Jag älskar den typen av rosa nyans, jättefint! Och vilka söta kissar!

    SvaraRadera
  17. Grattis till nytillskottet och hoppas att allt går väl, jag har själv två katthemskatter!

    SvaraRadera
  18. Vilken galet glad färg! Vill ha! :)

    Ååååh! Vilka sötnosar! Grattis!! :D

    SvaraRadera
  19. Oj, detta får mig verkligen att tänka på Barbie och tuggummi!! :)

    SvaraRadera
  20. Aww de är jättesöta! Hoppas ni kommer trivas tillsammans :)

    SvaraRadera
  21. Vilka små sötnosar! Och bra intiativ att skaffa katter från ett katthem, väldigt bra gjort :)

    SvaraRadera
  22. Vilken Snygg färg! Det går på "måste ha" listan till våren. Vill också tipsa om en tävling jag håller där du kan vinna Elektrisk Nagelfil, var gärna med! http://seizzilturn.blogg.se KRAM!

    SvaraRadera
  23. Åh så fina katter :D jag har också en svart liten blygis här hemma :).
    Gillar lacket! Härlig färg, vill ha sommar!

    SvaraRadera
  24. Awww, grattis till tillökningen! Både Bobo och Bibbi är underbart vackra, förstår att du föll handlöst för dem. :)

    Lacket är också vackert, men rosa har aldrig varit någon storfavorit hos mig.

    SvaraRadera
  25. Ååååh!!! Vilka skönheter! Och vad härligt att höra att ni valde katthemskatter! Det är något som gör mig oerhört glad att höra! Nu är du ytterligare några pinnhål upp på min "rosa lista" Anne, och kommer få full pott på Sminkans karmastege! <3
    Förlåt, jag blir så exalterad här, och fäller en glädjetår för Bibbi och Bobo, att jag måste te mig obegriplig...

    Fin rosa men inte för mig. den klär dock dig enormt bra!

    Kram på dig och sambon, ni är så fina människor! Kram!!

    SvaraRadera
  26. Den lakken kledde du kjempegodt! :D

    Åååå, Bibbi & Bobbo! <3 Så søte! :D

    SvaraRadera
  27. Tack för alla gulliga kommentarer! Är så trött i dag, Bibbi jamade och skrek hela natten, så jag orkar tyvärr inte skriva enskilda svar till alla. I natt blir det till att sova med öronproppar! :-)

    SvaraRadera
  28. Ni kanske skulle prova att skaffa Feliway, om ni inte redan gjort det. Det kan ju hjälpa till i perioden innan de känner sig hemma hos er.

    SvaraRadera
  29. Välkommen i kattägarnas fantastiska gemenskap! Klappa djuren från mig!

    SvaraRadera
  30. Åh vad mysigt, de ser jättefina ut! Katterna alltså:) Lacket tycker jag är sådär.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!