lördag 19 mars 2011

OPI Pirates Of The Caribbean

I dag gick jag för att hämta vad jag trodde skulle vara ett tråkigt paket - men det visade sig vara ett roligt sådant i stället! Det innehöll nämligen OPI:s kollektion Pirates Of The Caribbean som tagits fram i samarbete med Disney inför premiären av den fjärde Pirates-filmen On Stranger Tides. Kollektionen ska finnas i svenska butiker i maj.

Jag är ju ett stort fan av de här samarbetena. Älskade förra årets Shrek Forever After-kollektion och samma sak med Alice In Wonderland-kollektionen.

Kollektionen består i alla fall av sex krämlack i dammiga pasteller och så ett silverfärgat crackle-lack. Swatches kommer allt eftersom jag hinner fixa dem!

Vad tycker ni om Pirates Of The Caribbean-kollektionen? Är ni sugna på något

16 kommentarer:

  1. Ååååh lyllos dig. *avis*
    Swatcha fort fort! Är väldigt nyfiken på dessa och tror nog att jag vill ha allihop.

    Är också väldigt förtjust i såna här samarbeten. :)

    SvaraRadera
  2. Krämlackspasteller känns inte supermycket som pirater i karibien. Tycker jag då. Men jag kanske eventuellt är lite intresserad av silvercracklelacket. Faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Älskar grönt just nu så de hade suttit fint :P Och krackelerande lack går alltid:)

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte riktigt om jag är så sugen på något av dem, jag behöver nog se lite swatches först =) Men crackle-lacket vill jag nog ha iaf!

    SvaraRadera
  5. Åh!!!! Visa det silvigra cracklelacket, jag vill ha det... Resten är för mkt dirty pastel för mig tror jag.

    SvaraRadera
  6. Jag har faktiskt inte sett några swatches ännu, men av din bild att döma ser det ut att vara ganska "snälla" nyanser, inte mindre fina för det dock!

    SvaraRadera
  7. Steady as she rose verkar jättefin!

    SvaraRadera
  8. Jag som annars tycker cracklelack känns skabb vill gärna testa det silvriga. Annars är det de gröna som lockar offkås... :)

    SvaraRadera
  9. Har tröttnat rejält på cracklelack men alla andra känns som att de kan hamna på vill-ha-så-mycket-att-det-gör-ont-listan. Testa fort!

    SvaraRadera
  10. Jag är sugen på alla och då inte enbart för att det är snygga utan mest för att jag älskar Pirates filmerna... De känns dessutom lite mer intressanta än vanliga pastellack eftersom de är lite smutsigare så att säga.
    Ska bli kul att se dina swatches sen!

    SvaraRadera
  11. Alla är fina, men speciellt Mermaid´s Tears och Planks A Lot!

    SvaraRadera
  12. Vad härligt! Jag är jättesugen på att se dessa, tror jag kommer vilja ha allihop. Utom kanske den ljusase lilagråaktiga, den precis under den lila.. vad heter den?

    SvaraRadera
  13. Det silvriga crackle lacket kommer säkert vara fantastiskt fint. Själv är jag nog även intresserad av det gröna och mörk rosa lacket, ska bli kul att se swatches. :)

    SvaraRadera
  14. Känns som att jag skriver det här överallt, men here's the thing: Jag diggar kollektionen, helt klart, och kommer förmodligen köpa alla, men det är inte mycket Pirates över den, eller hur? De grönaktiga färgerna är väl lite havsiga, men när jag tänker pirater tänker jag tropiker, skatter (juveler, dyrbara metaler, guldmynt etc) och, well, pirater... Så rent konceptuellt förväntade jag mig så mycket mer av kollektionen, mycket mer exciting färger än det här... Det sagt så gillar jag färgerna i sig, så kommer förmodligen köpa alla, men med tanke på temat och kollektionens namn så tycker jag det är en besvikelse... Och nu blev detta väldans långt (ett problem jag har :P), så ska sluta gnälla nu :P

    SvaraRadera
  15. Pamsan: Ja, visst är det kul med samarbeten! Tycker de ger en lite extra dimension till kollektionen när det finns en koppling till en film eller person. :-)

    Sarah: Haha, nej det kan jag hålla med dig om! Men det gör inte mig så mycket. Huvudsaken att färgerna är fina och namnen fyndiga.

    Johanna: De gröna är jättefina och väl värda att inskaffas!

    Roxcat: Ska visa Silver shatter så snart som möjligt!

    Emma P: Det kommer! :-)

    Makeupoholic: Ja, det är ju pasteller så nog är de snälla alltid! Jag gillar ju pasteller, tycker det är så skönt att bryta av med efter alla mörka, murriga vinterfärger.

    Bella: Ja, den ser fin ut!

    Sparris: Jag testade Silver Shatter över Mermaids Tears, men det kändes inte som en klockren kombo. Tror det är snyggare över ett mer färgstarkt lack. Ska testa så snart jag kan. :-)

    Mrs Data: Visst är det en fin kollektion! Jag gillar faktiskt alla lacken. Åtminstone i flaskan, det återstår att se om de håller måttet på naglarna.

    Lina: Jag har bara sett första Pirates-filmen, men nu fick jag lust att köra ett litet marathon.

    Maja: Mermaids Tears och Stranger Tides är mina favvisar!

    Lacky: Det är Steady As She Rose! :-)

    Olivia: Swatches kommer!

    Evy: Jag förstår absolut hur du menar. Jag stör mig dock inte på det. För mig är det viktigaste att färgerna är fina och att namnen är fyndiga! Namnen är nog allra viktigast, haha!

    SvaraRadera
  16. Säger som Evy (förutom att jag inte alls gillar färgerna) Hur kan man göra kopplingen pirater - karibien - Jack Sparrow - smutsiga pasteller!?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!