torsdag 31 mars 2011

Color Club Gimme A Grape Big Kiss

Color Club Gimme A Grape Big Kiss från Wicked Sweet-kollektionen är en rödtonad lila. Ganska så lysande i färgen, men jag vill definitivt inte kalla det för neon. Lite synd eftersom det var ett neonlack jag förväntade mig.

Jag har tre lager lack på bilderna. Formulan är tunn och ganska rinnig, ingen höjdare precis. Det torkar till en glansig yta, vilket stärker min uppfattning om att det inte innehåller några neonpigment.

Jag blev tyvärr ganska besviken på detta. Den här färgen gör ingenting för mig. Trist är vad det är.

Doften är söt och lite kväljande under den första timmen, men avtar sen. Den försvinner dock aldrig helt utan den känns om man luktar på naglarna.

Mitt betyg: 2/5

Sambons kommentar: "Nice! Nu är det vår på allvar."

English: Color Club Gimme A Grape Big Kiss is a bright, red toned purple, but it's definitely not neon. First of all it's not bright enough, second of all it dries glossy, not semi matte. I don't know, I'm a little disappointed with this one. I find the color pretty boring. As all the polishes from the Wicked Sweet collection Gimme A Grape Big Kiss is scented. The scent is very sweet, especially during the first hour.

7 kommentarer:

  1. Hmm jag funderade på att köpa denna men det kanske är bättra att satsa på Mrs Robinson från Poptastic om denna inte är så neonig.

    SvaraRadera
  2. Det var ett sånt där lagomlack. Inte fult men inte något speciellt heller.

    SvaraRadera
  3. Boring? I think it looks really nice.

    SvaraRadera
  4. Enig, denne var litt sånn der...meh.
    Er ikke særlig imponert over CC sin siste kolleksjon, egentlig.

    SvaraRadera
  5. Det är ju en fin färg men kanske inte så jättespännande.

    SvaraRadera
  6. Lina: Ja, Mrs Robinson är nog både snyggare och har bättre formula.

    Pamsan: Exakt så!

    Charlotte: I'm just so disappointed since I was expecting a neon purple. This is so not neon.

    Solveig: Ja, jag blev besviken på detta. Inte särskilt spännande och med dålig formula.

    Roxcat: Nej, det här är verkligen inte spännande. Galet ospännande, faktiskt

    SvaraRadera
  7. haha så olika man är, jag blev helt kär! såg din bild och skrev direkt upp lacket på handla-listan :D kärlek vid första ögonkastet :D sen tar du ju så fantastiskt fina bilder så alla lack ser fina ut.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!