torsdag 17 mars 2011

China Glaze Lemon Fizz

Det blev aldrig av att jag använde China Glaze Lemon Fizz när jag beställde det förra våren. Men nu blev jag sugen! Och jag älskar den gula nyansen - den är mycket mer smickrande än jag trodde att den skulle vara.

Som sagt, det är hur fint som helst. Mjukt smörgult. Det var dessvärre ingen höjdare att lacka med, jag hade svårt att få det jämnt och ju mer jag försökte desto värre blev det kändes det som. Efter tre lager var det fortfarande ojämnt på sina ställen, men det fick vara så. Färgen är ändå så fin att jag inte orkade bry mig om att det inte ser perfekt ut.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Den får plus för att den är solig och somrig. Sen får den minus för att den inte är så fin."

English: China Glaze Lemon Fizz from last years spring collection Up & Away is a soft pastel yellow. Very pretty and unusually flattering for a yellow polish! The formula was a bit tricky though. After three coats it still looked a little uneven, but I decided I could live with that.

9 kommentarer:

  1. Jeg synes den var fin! Har bestilt den fra eBay, gleder meg til den kommer! :)

    SvaraRadera
  2. Väldigt somrig färg! :)

    Du är visst journalist, lite nyfiken, är det för någon skönhetstidning? Eller inte ens inom skönhet? :) Du behöver absolut inte svara om du inte känner för det :)

    Hur som helst så är din blogg min favorit!

    SvaraRadera
  3. Den är vackert gul, det är den, men jag håller med om att den är svårlackad. Nubars Lemon Meringue är mycket bättre i formulan. Jag måste nog göra en jämförelse på dem för de är nog väldigt lika i nyans. Har inte kommit mig för med att göra det än dock.

    SvaraRadera
  4. Det är en väldigt fin gul nyans, synd bara att det inte var så bra att lacka med.

    SvaraRadera
  5. Solveig: Ja, det är en underbar gul! Synd bara att gula lack så ofta är knepiga att lacka med.

    Anonym: Nej, jag skriver inte alls om skönhet faktiskt, även om det nog skulle vara superkul! :-)

    Sminkan: Kanske ska se till att skaffa Lemon Meringue då. Det vore kul att se en jämförelse!

    Roxcat: Ja, det är synd. Men jag tyckte faktiskt att det var värt mödan. :-)

    SvaraRadera
  6. En jätefin gul! Jag saknar en sådan här blekgul nyans i min samling men jag tänker nog skaffa något lack med bättre formula som American Apparel Butter istället för detta.

    SvaraRadera
  7. Maja: Den skulle jag också kunna tänka mig att testa!

    SvaraRadera
  8. Kanonfint! Jag har fyra stycken liknande gula lack, och jag måste säga att jag misstänker att gula lack är extra svåra att göra, med tanke på formulan hos dem jag har.

    SvaraRadera
  9. Helt klart en av de snyggare gula nyanserna, det känns mer smickrande med den här lite ljusare gula!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!