söndag 6 mars 2011

China Glaze Lighthouse

Jag kan verkligen inte säga att jag tycker att China Glaze Lighthouse från Anchors Away-kollektionen är ett vackert lack. Det tar fram de röda tonerna i min hud och jag tycker inte att jag passar i det. Men det är roligt, annorlunda och även om f'ärgen inte är vacker så är skimret imponerande! Definitivt värt att ha i samlingen.

Gult alltså, med väldigt glittrigt och snyggt skimmer. Det är skirt så om man vill slippa VNL och en väldans massa lager för att göra det täckande så kan man ju alltid grunda med ett annat gult lack, såsom Sminkan gjorde. Jag har i alla fall fyra lager på bilderna. Formulan var bra och trevlig att lacka med.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Urinfärgad honung. Eeeww!"

English: I can't say that I think Lighthouse is a pretty polish, but it's definitely different and that's good enough for me! The shimmer is super sparkly and very beautiful but the yellow color brings out the redness in my skin tone and it's not very flattering on me. I'm wearing four coats and there's still VNL.

9 kommentarer:

  1. "Urinfärgad honung. Eeeww!"
    Ahahahaah, jag döööör!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det skulle kunna vara väldigt snyggt att kombinera med ett annat lack i typ ränder eller prickar! :)

    SvaraRadera
  3. Aww I think its pretty, mind you I really love anything metallic or sparkly. I think the colour looks okay though.

    SvaraRadera
  4. Jag älskar den. Fulsnygga lack med mycket skimmer.. mmm!

    SvaraRadera
  5. Först var detta det enda jag var intresserad av i denna kollektion. Sedan tänkte jag "gult. nä." För gult och jag, vi passar inte så bra ihop. Men det är ändå lite småfint. Åh, jag vet inte om jag vill ha det eller inte. I guess detta är ett lack jag köper en dag då jag känner mig ovanligt rik.

    SvaraRadera
  6. Ha ha din sambo kommer med sjukt sköna kommentarer hela tiden!

    SvaraRadera
  7. Det är så oerhört vackert!

    SvaraRadera
  8. Aila: Haha, jag tyckte kommentaren var äcklig!

    Pleu: Det tror jag med!

    Charlotte: The sparkle in this one is really amazing!

    Mona: Jag brukar också falla för fulsnyggt!

    Sarah: Det hittar säkert hem till dig en dag! :-)

    Anonym: Jag vet, han är härlig! :-)

    Sminkan: Jag tycker inte färgen är så vacker, men skimret är fantastiskt! :-)

    SvaraRadera
  9. Det ser väldigt fint ut, men jag har faktiskt låtit bli att skaffa det. Jag är ingen fantast av gult på mig själv.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!