lördag 5 mars 2011

Samlingen - ett år senare

Igår var det ett år sen jag visade upp samlingen här på bloggen för första gången. Då hade jag precis börjat blogga och ägde 274 lack.

I morse hoppade jag upp ur sängen kl 07.10 och började ställa upp alla lacken på köksbordet. Jag behövde ett större bord den här gången eftersom samlingen har vuxit en del sen förra året.

Om ni vill se bättre kan ni klicka upp bilderna!

Enligt mitt spreadsheet har jag i dag 585 lack. Haha! Cirka 300 nya lack på ett år. Inte illa!

När jag hade plockat upp alla lack, fotat och sen plockat tillbaka dem var jag helt slut. Så nu ska jag lata mig resten av lördagen som kompensation.

Hoppas ni får en skön helg!

34 kommentarer:

  1. Idag blev min kommentar censurerad!:-(

    SvaraRadera
  2. Sambon: Hahaha! Puss på dig!

    SvaraRadera
  3. Oh vad roligt att se alla dina lack!:D
    Jag tycker att det ser ut som en armé av nagellack som ska ut i krig :S

    SvaraRadera
  4. Det var ingen liten samling! Själv är jag lycklig som kommit upp i 100+ på sistone =)

    SvaraRadera
  5. Ojojoj,vilken samling!
    Om du bara skulle få välja ett märke, vilket skulle du välja då?
    Blir nyfiken på sambons kommentar ;)
    Ha en härlig, lat lördag!

    SvaraRadera
  6. Charlotte: Thanks! :-)

    Solensdanserinde: Tack! :-)

    Annie: Det har du rätt i! De ser ut som små divisioner som är redo att strida. :-)

    Roxcat: 100+ lack är en fin samling!

    Pernilla: Oj, det är omöjligt att säga! Jag måste få välja två märken i alla fall och då blir det China Glaze och OPI. :-)

    SvaraRadera
  7. Jag älskar att se såna här samlingsbilder. Dels för att det är så vackert, dels för att jag känner mig mindre galen då. ;)

    SvaraRadera
  8. Wow! Ingen dålig samling!
    Är det okej om jag lånar en bild till min blogg? :D

    SvaraRadera
  9. Pleu: Haha, vad bra att jag kan hjälpa till på så sätt!

    Erica: Det går bra så länge du anger källa! :-)

    SvaraRadera
  10. Åh jisses vad jag hade velat rota igenom den där underbara samlingen! :D Vilken massa godbitar!

    SvaraRadera
  11. Wow, imponerende! :D
    Jeg vet ikke eksakt hvor mange lakker jeg har, men jeg tror det er mellom 200 og 300. Jeg har tenkt å swatche alle på neglehjul snart, så da får vi se! :)

    SvaraRadera
  12. Kul att se att det är så många Nailmail-lack! :D

    SvaraRadera
  13. Oj, vilken samling du har! Imponerande, då ligger man i lä ;)

    SvaraRadera
  14. Oj! Nääästan ett lack per dag då! Själv är jag uppe i snart tvåhundra lack sen jag började samla men tycker såklart att jag behöver betydligt fler ;)

    SvaraRadera
  15. Älskar sånna där bilder! Jösses vilken underbar samling! Undrar vilken kommentar din sambo egentligen fällde där... fniss!

    SvaraRadera
  16. Vilken samling. Min sambo klagar på att JAG har många. Och jag har inte i närheten av det här. Helt fantastiskt!

    SvaraRadera
  17. Gud så vackert! Och skönt att se att du är lika galen (eller galnare) än jag. Du har ju trots allt samlat lite längre än mig...

    SvaraRadera
  18. Lovely! Hur många otestade har du ;D?

    SvaraRadera
  19. Haha, måste hålla med Pleu... Kom nyss fram till att jag har 97 lack (och jag sitter och sätter ihop ännu en TransDesignbeställning nu xP Och så har jag en lista på sju lack från RBL till Bring Them Back-släppet, OCH två kommande OPI-kollektioner och två CG-kollektioner som ska köpas, i princip hela dem... Och det är bara den här våren/sommaren! O.O)... Det känns bra att veta att det finns fler galningar omkring! Jag kan tänka mig Sambons kommentar när han såg lacken, men kom igen... Helt förvånad kan han väl inte blivit? :P

    SvaraRadera
  20. Jisses vad jag blir inspirerad!

    SvaraRadera
  21. Herregud, en sån samling skulle jag också vilja ha :D känner mig ändå lite stolt över mina drygt 120 lack ;)

    SvaraRadera
  22. Upptäckte nu att jag kunde skicka min kommentar, det har jag nog aldrig lyckats med tidigare :P

    SvaraRadera
  23. Är Green-Wich Village-färgad av avund!

    SvaraRadera
  24. Fantastiskt! Detta är ett bra inlägg att ta fram och visa om någon annan i hushållet tycker att man har för många lack :)

    SvaraRadera
  25. Honi: När jag sitter vid datorn har jag ofta ena handen i en av lådorna i min närmsta Helmer och lyfter upp olika lack och tittar på dem. Helt stört, haha! :-)

    Solveig: Jag funderar också på att köpa nagelhjul!

    Karin: Ja, Nailmail har varit ett utmärkt sätt att få tag i trevliga märken! :-)

    Karin: Haha! :-)

    Zizzie: Ja, sambon påpekade det också. Kommentaren var helt harmlös, han sa "detta är vansinne" när han såg alla lacken på bordet. :-)

    Ninni: Jag älskar också att se bilder på samlingar, oavsett om det är lack, ögonskuggor eller något annat skönhetsrelaterat.

    Nagelfreak: Min sambo brukar faktiskt aldrig klaga! Han ser hur glad jag blir när det kommer ett paket och då blir han glad. :-)

    SvaraRadera
  26. Mrs Data: Samlandet har en tendens att eskalera så du är nog snart uppe i samma antal lack som jag. ;-)

    Aila: Jag har inte räknat dem, men jag skulle tippa på kanske 90-100 stycken.

    Shamrock! Haha! :-)

    Evy: Nej, egentligen blev han nog inte så förvånad. Och nästan 100 lack är en fin liten samling!

    Mona: Härligt! :-)

    Carro Naglar: 120 lack är inte dåligt och vad bra att det gick att kommentera nu! :-)

    Lillie: Hihi! :-)

    Kerstin: Fantastiskt om min galenskap kan hjälpa någon annan! :-)

    SvaraRadera
  27. Underbart! Hoppas att du fick en välförtjänt vila igår! Jag har inte lika många som du än men jag tror inte jag orkar ställa upp mina så fint som du gjort:)

    SvaraRadera
  28. Holy moley! Själv har jag inte ens 1/4 av det där. *dreglar* :O

    SvaraRadera
  29. Oj. Det blir ett Oj till.
    Jag vill komma på nagellacks-party hos dig!

    Till sambon kan du hälsa vad det där skulle vara värt på Tradera så kanske han ser din samling i ett annat ljus...hehe

    SvaraRadera
  30. Jag är imponerad att du ställt upp dem så fint!
    Min samling har gått helt över styr egentligen men vad sjutton, jag blir glad av nagellack... :D

    SvaraRadera
  31. Det första jag tänkte var "we're gonna need a bigger table" :D

    SvaraRadera

Kommentera gärna!