måndag 7 mars 2011

Orly Royal Velvet

Varför inte börja veckan med ett alldeles underbart vackert lack? Orly Royal Velvet från vårkollektionen Precious är en lila bas fullproppad med ett kraftfullt blått skimmer. Duokromt, alltså, men effekten är ganska svår att fånga på bild.


För det mesta ser det ut som ett mörkblått skimmerlack, men vilket vackert sådant! Skimret är verkligen framträdande och inte av den blyga sorten som man bara ser på nära håll.

Formulan var lite tunn och rinnig. Jag brukar vara ett stort fan av Orlys formula, men Royal Velvet håller helt enkelt inte riktigt normal Orly-klass. Det är absolut ingen katastrof, det är ingen anledning att avstå från Royal Velvet om man tycker det ser fint ut. Trots att det är lite tunt så täcker det med två lager.

Mitt betyg:
4/5

Sambons kommentar: "Härlig lyster!"

Och om det är någon som undrar så är det inte alls likt något av lacken ur Cosmic FX-kollektionen. Skimret i detta är av den traditionella sorten och inte det som Cosmic FX-lacken innehåller.

Orly hittar ni bland annat på Åhléns City och i Orlys nyöppnade webbshop!

English: Orly Royal Velvet from the Precious collection is a blue/purple duochrome. Most of the time it just looks blue, but the purple is definitely there. Gorgeous! The formula was a little thin and runny, but it covers nicely in two coats.

17 kommentarer:

  1. Wow! Läckert! Det här lacket får jag nog skaffa. Resten i kollektionen lockar inte så mycket men detta...mmmm. :)

    SvaraRadera
  2. Härligt lack! Skulle man absolut vilja ha, fast dina bilder får mig att vilja köpa alla lack oavsett märke och färg ;)

    SvaraRadera
  3. Jätteläckert ju, längtar tills jag får min beställning nu!

    SvaraRadera
  4. Vackert lack men wow vilka fina naglar du har!

    SvaraRadera
  5. Nailtastic! Mitt silverlack som du kommenterade, jag har köpt det på Ebay! Tror jag gav 30 kr inkl frakt. Användaren heter *kinkypink* (med stjärnor runt) :)

    SvaraRadera
  6. Ser riktigt läckert ut! Blir lite sugen på att beställa detta lack, slinker nog med i min nästa TD beställning.

    SvaraRadera
  7. Pamsan: Ja, du måste ha det här! Det är såå fint!

    Carro: Vad snäll du är! :-)

    Aila: Kul att du har det på gång!

    Anonym: Tusen tack för din snälla kommentar! :-)

    Lillasyster: Tack för tipset, ska leta rätt på den säljaren!

    SminkJante: Visst är det!

    Lina: Det står på TD:s sida att de inte längrar säljer Orly utanför USA, tyvärr... :-(

    SvaraRadera
  8. Can't see the purple but the blue is nice.

    SvaraRadera
  9. Läcker tycker jag!
    Kan inte annat än hålla med Carro Naglar, alla lack är snygga på dina bilder.
    Beställde hem China Glaze´s Hot lava love efter att sett dina bilder på det, men jag är vansinnig, det torkar ju ALDRIG!!!
    Två lager och Seche vite, tre timmar senare och det är fortfarande inte torrt!
    Undrar vad jag gör för fel?

    SvaraRadera
  10. Charlotte: I know, it was possible to catch the purple tones, but it's definitely there.

    Pernilla: Vad konstigt, kommer inte ihåg att jag hade några sådana problem med Hot Lava Love. Har ingen aning om vad det kan bero på.

    Solveig: Visst är det!

    Roxcat: Tack!

    SvaraRadera
  11. Hmm jag har för mig att det stod så sist jag beställde Orly från TD också och då gick det bra men det var iofs när de nyss hade fått upp texten. Man kanske ska ta det säkra före det osäkra och skicka efter från ebay...

    SvaraRadera
  12. Ett fantastiskt vackert lack! Kul med webshoppen också!

    SvaraRadera
  13. Lina: Berätta gärna om det är så att det fortfarande funkar att beställa Orly från TD, har inte testat själv sen den texten kom upp!

    Kerstin: Ja, webbshoppen gör ju Orly lite mer tillängligt. :-)

    SvaraRadera
  14. Det ser riktigt snyggt ut! Jag handlar sällan Orly, men här blev jag lite sugen.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!