lördag 12 mars 2011

Misa Blame It On Fat Tuesday

I dag har jag burit ett härligt grönt lack - Misa Blame It On Fat Tuesday som släpptes med kollektionen Mardi Gras förra sommaren. Jag kan dock inte påstå att jag förstår mig på namnet.

Det är en rätt så lysande grön, men inte så att den känns neonig. Jag undrar däremot om Blame It On Fat Tuesday kanske ändå innehåller lite neonpigment för den torkar till en halvmatt yta. Ett överlack är ett måste om man vill ha glansiga naglar.

Formulan var lite tunn, men ändå lätt att lacka med. Det såg fortfarande lite ojämnt ut efter två lager så ett tredje lager var nödvändigt för att det skulle se bra ut.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Nej, det där är ju grönt och dessutom starkt grönt. Usch!"

English: Misa Blame It On Fat Tuesday is a really nice green creme. Vibrant, but not neon although it does dry sort of matte. A top coat is a must if you like your nails shiny. The formula is a little thin but still easy to apply. It needed three coats to become opaque.

9 kommentarer:

  1. ooh lovely colour, best with a shine too.

    SvaraRadera
  2. Men vad nu?! Det här jag jag heeelt missat och det är underbart. Shit. Ska lägga detta på minnet. Ett köp bör ske så fort som möjligt. :)

    SvaraRadera
  3. Mardi gras betyder fettisdag ;)
    Tack för en trevlig blogg!

    SvaraRadera
  4. Charlotte: Yes, I always like my nails to be shiny! :-)

    Aila: Såklart, hur kan man inte gilla det! Förstår mig inte alls på sambon ibland. :-)

    Pamsan: Det är en jättefin grön så den är värd att skaffa!

    Anonym: Men pucko mig! Såklart! Och jag som har läst franska i skolan och allt.

    Kerstin: Tack!

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar grön nyans.

    SvaraRadera
  6. Varför hoppade jag över att köpa det där? Det är ju snyggt!

    SvaraRadera
  7. SminkJante: Ja, den är jättefin!

    Sminkan: Jag hoppade det också först, köpte det först nu i vinter eller om det var i höstas. Av någon anledning var jag hemskt osugen på hela Mardi Gras-kollektionen.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!