onsdag 2 mars 2011

BB Couture Sex On The Beach

BB Couture Sex On The Beach släpptes med kollektionen Cantina Nights 2010 och är ett tomatrött lack med BB Coutures karaktäristiska glitter i grönt och guld. Väldigt vackert och somrigt om än kanske inte någon storfavorit.

Jag tror jag hade önskat att den röda nyansen var något mörkare och djupare.

Formulan var jättebra och extremt lättlackad. För att det skulle täcka helt krävdes tre lager vilket jag tycker är helt okej.
Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Jag tycker nog att det hade varit finare om det hade varit mörkare rött."

Vad tycker ni om Sex On The Beach?


English: Sex On The Beach was realeased with the Cantina Nights collection in 2010. It's tomato red with the signature BB Couture glitter in green and gold. Very pretty and summer appropriate, but I think I would have liked it even more if the red had been a tad bit darker and deeper. The formula was awesome and it covered in three coats.

10 kommentarer:

  1. Ser ut som jordgubbar på färgen :) Jag beställde lite från BB förra veckan, men minns inte vilka.

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag brukar gå in här lite då och då men är dålig på att kommentera. Jag undrar om du kan tipsa om ett bra nagellacksborttagningsmedel. Vilket använder du själv? Undrar även om du har andra tips när man lackar naglarna.
    Jag har precis fått hem 6 China Glaze och 1 Nfu Oh och lite Orly och Nubarlack. Så jag vill göra det så bra som möjligt när man lägger en hel del pengar på att köpa hem :-)
    Hoppas du kan hjälpa mig!

    Mvh / Malin

    SvaraRadera
  3. The blue lid and the red polish, this almost looks like it's from the Wonder Woman Collection! :-)

    SvaraRadera
  4. fint med det småttiga glittret!

    SvaraRadera
  5. Så himla GLATT lack! Blir helt knäpp så fin den var. Verkligen jordgubbar, precis som Nagelfreak säger.

    SvaraRadera
  6. Nagelfreak: Ja, jordgubbsrött är en passande beskrivning!

    Malin: Jag har två removers hemma som jag gillar, Depends dip in-remover och Ciens remover som finns på Lidl. Annars tycker jag att det är ett måste att investera i ett snabbtorkande överlack. Orka måla naglarna på kvällen och sen vakna upp med lakansmärken på naglarna. Jag gillar Seche Vite bäst!

    Blusherine: You're right, I haven't thought about that before! :-)

    Kerstin: Ja, jag gillar verkligen BB Coutures glitter! Så fint!

    Viola: Ja, visst är det glatt! Är så härligt att måla med klara, glada färger nu efter den långa vintern. :-)

    SvaraRadera
  7. Det var faktiskt fin! Den tomatröda/orangeröda färgen är normalt inte något som jag är speciellt förtjust i, men gillar den med glittret. :)

    SvaraRadera
  8. Vanligtvis tycker jag inte alls om denna nyans av rött men det här älskar jag, och igår fick jag nästan med mig ett par byxor i samma färg... jag anar en begynnande färgfixering :)

    SvaraRadera
  9. typiskt BB Couture men ett av dem som inte lockar mig alls. Snyggt på dig dock.

    SvaraRadera
  10. Valde mellan den och Horned Devil när de var uppe på NailMail, men tog den senare...önskar jag köpt båda. Räckte ett lager topplack eller blev ytan skrovlig?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!