tisdag 22 mars 2011

OPI Mermaids Tears

Jag fortsätter att visa er lacken från OPI:s kollektion Pirates Of The Caribbean. I dag har jag Mermaids Tears åt er - ett dammigt pastellgrönt krämlack. Mycket vackert och mer unikt än vad jag hade förväntat mig.

Det såg fortfarande lite ojämnt ut efter två lager, men ett tredje lager gjorde susen. Formulan var annars helt okej.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Jag tycker det där är fint!"

English: Mermaids Tears from the Pirates Of The Caribbean collection is a dusty pastel green. Beautiful and more unique than I had expected. The formula was nice and I'm wearing three coats in the pictures.

24 kommentarer:

  1. Very beautiful!!

    I wonder how close it is to Misa's Dirty Sexy Money?

    SvaraRadera
  2. Jag längtar efter den här kollektionen!

    SvaraRadera
  3. This is wonderful!

    SvaraRadera
  4. Ja, det där lacket var fint :)

    SvaraRadera
  5. Jättesnyggt, längtar att få råffa åt mig en;)

    SvaraRadera
  6. Ohh den här gillade jag! Längtar tills att kollektion finns att köpa!

    SvaraRadera
  7. Ajajajaj! Det gör ont - så mycket vill jag ha det!

    SvaraRadera
  8. Ljuvt men ändå med lite edge, gillart!

    SvaraRadera
  9. It's beautiful!! I need this one in my life. :3

    SvaraRadera
  10. Börjar bli tveksam till kollektionen...först blev jag alldeles till mig men nu har ha-begäret svalnat en aning. Kan bero på att Zoya kommer med Sunshine som är precis vad jag älskar. Silver Shatter ska jag minsann skaffa och även Bones-lacket (kommer inte ihåg vad det hette) :)

    SvaraRadera
  11. beautiful color, the one i am looking forward the most from the entire collection

    SvaraRadera
  12. Vackert! Det här är ju verkligen en favoritfärg. Jag skulle gissa att den här befinner sig någonstans mellan Essies Turquoise & Caicos och Misas Dirty Sexy Money, stämmer det?

    SvaraRadera
  13. Pailette: They're really not that similar. Dirty Sexy Money is darker and more blue.

    Nagelfreak: Vad kul!

    Sonidlo: I agree!

    Carina: Ja, jag tycker också det.

    Aila: Kollektionen når svenska butiker och Transdesign i maj!

    Charlotte: Yes, it's gorgeous!

    Lina: Visst är den fin!

    Sminkan: Kul att du blev positivt överraskad!

    SvaraRadera
  14. Mrs Data: Haha, då lär en flaska få flytta hem till dig så småningom då!

    Makeupoholic: Exakt, det är både ljuvt och lite annorlunda på samma gång.

    ChaosButterfly: I think you do!

    Nagellack-Junkie: It's really pretty!

    Pamsan: Jag ser också fram emot Sunshine, kommer nog köpa halva kollektionen!

    Hermetic: I was most excited about this one and Stranger Tides at first. Now I think I love Stranger Tides and Skull & Glassbones the most.

    Anna: Nja, Dirty Sexy Money är mörkare och mer blå och Turquoise & Caicos är mycket mer turkos. Jag tycker inte att Mermaids Tears är särskilt lik någon av dem faktiskt.

    SvaraRadera
  15. Väldigt fint! Oväntat fint faktiskt.

    Hur pass blå/grön är färgen egentligen?
    Är den i samma ton som Jade Is the New Black (men ljusare då) eller blåare a'la For Audrey eller så...
    Kan du kanske göra någon jämförelse? :)

    SvaraRadera
  16. Andrea: Jag kan göra en jämförelse i helgen så att du får se hur det står sig mot några andra lack! :-)

    SvaraRadera
  17. Fint! Jag gillar detta mer än det in i inlägget ovanför.

    SvaraRadera
  18. Förresten...jag ångrar mig. Den här var ganska fin ändå ju. :) Var tvungen att gå tillbaka och kolla.

    SvaraRadera
  19. Take a bow! Otroligt fint!! Vilken perfekt färg!!

    SvaraRadera
  20. Det känns som om det växer i mina ögon, jag börjar gilla det tror jag.

    SvaraRadera
  21. Du, jag har länkat till det här inlägget (och ditt inläg om ChG Sea Spray) från "önskelistan" på min blogg för jag tycker du hade så bra bilder, hoppas det är ok!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!