tisdag 15 mars 2011

Sephora By OPI Metro Chic

Metro Chic från Sephora by OPI är ett väldigt hypat lack och just därför blev jag sugen på det. Och visst är det en fin färg, taupe med ganska mycket lila i. Jag tröttnar ju väldigt fort på taupe när jag bär det, men det här tyckte jag att jag passade bra i. Skönt att bära något nedtonat efter att ha burit starka, klara färger i några dagar också.

Jag har två lager på bilderna, men tror att det kanske hade blivit ännu finare med ett tredje. Formulan var lite tunn i konsistensen, men ändå lätt att lacka med.

Det här kan nog vara en favorit bland mina taupe-lack faktiskt!

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Det här känns lite desperat, som att man försökt komma på en ny färg. Inte helt lyckat."

English: Metro Chic is a purplish taupe. I usually get bored with these types of shades very fast, but I actually really liked this one on me and thought it was very flattering. This is two coats, but I think it would have looked even better with a third one. The formula was a little thin, but still easy to work with.

14 kommentarer:

  1. Hihi gillar verkligen din mans kommentarer :) de är så träff säkra ibland.

    ---

    Det kan ju aldrig skada att testa :) Vill du att jag skickar lite av det jag fick av SminkJante?

    Tänker köpa removern när lönen kommer, ifall jag hittar den billigt på nätet eller på stan.

    SvaraRadera
  2. Håller helt med, ett av de snyggare taupe jag sett.

    SvaraRadera
  3. Kjempefin farge, synes jeg! Jeg har ChG Channelesque i dag, den er ikke så ulik denne. :)
    Enig i at det er godt å ha noen nedtonede farger en gang i blant.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar taupe-färgade lack. Det här är kanonfint.

    SvaraRadera
  5. Du fick jättefina händer av det. Varför Marie Antoinette poppade upp i skallen vet jag inte.. elegant :)

    SvaraRadera
  6. En av mine favoritter, men jeg synes den er vanskelig å legge. Får alltid disse "bald spots" som er så irriterende. Elsker også samboerens kommentarer. :)

    SvaraRadera
  7. Jag gillar också detta väldigt mycket.

    SvaraRadera
  8. Hur är den jämfört med CG Below Deck?

    SvaraRadera
  9. Färgen är snygg men som du säger, man tröttnar fort.

    SvaraRadera
  10. Snyggt! Jag kör på Below Deck istället jag ;)

    Här, en liten jämförelse med Below Deck och Metro Chic :)

    http://www.all-you-desire.com/2011/01/china-glaze-below-deck-comparison.html

    SvaraRadera
  11. Jag gilllar faktiskt den här typen av färger även om jag annars är för lite mer färgstarka lack. Fast jag tror jag nöjer mig med Below Deck så länge.

    SvaraRadera
  12. Carina: Vad gullig du är som erbjuder dig att skicka! Men jag tror jag klickar hem en flaska från Eleven på måndag!:-)

    Vikab: Visst är det!

    Solveig: Jag såg det, den är väldigt fin! Och väldigt lik Metro Chic. :-)

    SminkJante: Ja, jag blev faktiskt positivt överraskad av detta.

    Lacky: Tack! :-)

    Caterina: Jag upplevde faktiskt inte några sådana svårigheter. Vad trist att din flaska verkar knepigare.

    Emma: Vad bra! :-)

    Julia: Jag har inte jämfört dem, men jag tror att de är väldigt lika. Man behöver nog inte båda.

    Sminkan: Ja, färg är ju alltid roligast.

    Andrea: Tack för länktipset!

    Roxcat: Ja, jag brukar normalt föredra mer färgglada lack jag med. Har man Below Deck behöver man nog inte detta.

    SvaraRadera
  13. This is so pretty!
    Reminds me a little of OPI Over the Taupe..?

    SvaraRadera
  14. En av mina favoriter.
    Jag skulle gärna låna din pojkvän ett år eller så.. ;-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!