söndag 19 februari 2012

Butter London The Black Knight

Jag vet inte vad Blogger håller på med. Plötsligt är min header borta och som det pucko jag är så har jag heller inte sparat den. Nåja, jag var ju egentligen aldrig nöjd med den så nu får jag kanske ändan ur och gör en ny.

Igår var jag hur som helst på en jättetrevlig 40-årsfest. Kvällen till ära bar jag Butter London The Black Knight, ett svart lack med glitter i lila, blått, grönt, rött, silver och guld.

På bilderna har jag tre lager lack och ett lager Seche Vite, men det hade behövts två för att göra ytan slät och oknottrig.

Det här var första gången jag använde ett lack från Butter London. För min del hade penseln gärna fått vara lite styvare, men formulan var bra.

Mitt betyg: 4/5

Butter London The Black Knight is a black jelly with purple, blue, green, red, silver and gold glitter. Very pretty!
The formula was good, but I wish the brush would have been slightly stiffer. It's a little too soft for me. This is three coats, and one coat of Seche Vite.

23 kommentarer:

  1. Riktigt fint! Påminner om lakritssås med strössel.

    SvaraRadera
  2. Vilket fint glitter! Regnbågens alla färger :)Haha, jag älskar Polityrs kommentar^^

    SvaraRadera
  3. Vad snyggt! Sofistikerat men ändå glammigt =)

    SvaraRadera
  4. Trevligt med ett svart lack där glittret faktiskt syns, det finns ju inte ett överflöd av sånna.

    SvaraRadera
  5. Det är superfint! Jag har inte lyckats tagit en bra bild av det än för på mig har det chippat inom ett dygn. Vet inte vad jag gör för fel riktigt. Andra lack från BL beter sig inte så.

    SvaraRadera
  6. Ett av mina favoritlack, är glad att jag köpte det och skyller det glatt på Sminkan.

    SvaraRadera
  7. vars köpte du det ifrån?? :) svinsyggt :)

    SvaraRadera
  8. Hjälp vad snyggt! Glittret är så vackert i det här lacket.

    SvaraRadera
  9. Ser fint ut :) Inte så fint att det motiverar det höga priset dock...

    SvaraRadera
  10. Åh det där lacket var superfint! Just det att glittret är i olika färger och syns så tydligt. Vill ha =)

    SvaraRadera
  11. Polityr: Underbar liknelse! :-)

    Martine: Jag med, haha!

    Helena: Visst är det!

    Erika: Precis så! :-)

    Helga: Ja, det kändes som ett perfekt partylack! :-)

    Sminkan: Ja, jag är hemskt nöjd med att ha det i min samling. :-)

    Cactus: Jag har faktiskt stött på en hel del svarta lack där glittret inte drunknar. :-)

    Veronica: Jag bar det bara i ett dygn och det höll det för på mig i alla fall.

    Lina: Det var så lustigt, jag tror att jag precis hade beställt det genom Nailmail när jag surfade in till Sminkan och såg det hos henne. :-)

    Julia: Jag köpte mitt genom Nailmail. Eleven.se har Butter London, men jag såg tyvärr inte detta. Annars finns det hos flera engelska webbshoppar.

    Roxcat: Verkligen!

    Lacklycka: Jag tycker faktiskt att det här lacket är värt det. :-)

    Alexandra: Köp, köp, köp!

    SvaraRadera
  12. Så snyggt, eftersom jag blev besviken på Isadoras Black Galaxy är jag ganska sugen på detta. Någon gång ska det bli mitt;)

    SvaraRadera
  13. Jag älskar butterLONDON, tycker de torkar så himla snabbt! Detta lack äger jag också, jag valde att lägga det över två lager lila lack :)

    SvaraRadera
  14. This shade took my breath away!! So gorgeous!

    SvaraRadera
  15. Lela: Ja, det är jättefint!

    Blowfish: Låter som en fin kombo!

    Ritterbraten: I know, I love it! :-)

    Annie: Tack!

    SvaraRadera
  16. Det här är väl trevligt! Tycker det ser jättefin ut...

    SvaraRadera
  17. Jag har också problem med Blogger! Mina bilder blir så himla mycket gråare när jag lägger upp dem. Jag blir så ledsen att jag inte ens vill blogga. Du har inte det problemet va?

    SvaraRadera
  18. Den här har stått på önskelistan ett tag.. Får ta tag i det och beställa den!

    SvaraRadera
  19. vad fint vad kostade det.
    påminer om isadoras black galaxy.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!