måndag 20 februari 2012

China Glaze Kinetic Candy

China Glaze Kinetic Candy från årets vårkollektion Electropop är ett ljusblått krämlack med en liten gnutta grått i. En härlig färg, men tyvärr tyckte jag att formulan var problematisk. Mer om appliceringsproblemen efter bilderna.

Formulan var tjock och nästan lite klistrig. Första lagret blev fruktansvärt strimmigt och ojämnt, men som tur var jämnade det till sig efter andra lagret. Trots att man klarar sig med två lager så trodde jag att jag skulle bli galen under lackningen. Så jobbigt var det att använda.

Mitt betyg: 3/5

China Glaze Kinetic Candy is a baby blue creme with a drop of grey in it. The color is pretty and very spring appropriate, but I found the formula to be really tricky to work with. Thick and almost glue-like. The first coat went on super streaky, but the second coat evened things out.

13 kommentarer:

  1. Aj då... Det där är ett av de lack jag sett mest fram emot att prova ur kollektionen. Nu bävar jag nästan...

    SvaraRadera
  2. Vet du, jag tycker att alla lacken jag testat hittilis ur Electropop har varit så! Klistriga! Halkar runt på naglen. Skitsvårt!

    SvaraRadera
  3. Hu!! Funderade på att klicka hem det men nu hoppar jag det. Hur likt tycker du det är For Audrey?

    SvaraRadera
  4. Formulan var tjock tycker jag också men hanterbar för mig i alla fall. På mig såg färgen mycket grönare ut än på dina bilder där den är blåare.

    SvaraRadera
  5. Helt ok nyans men jag har nog alldeles för många ljusblåa som står otestade hemma så detta får vänta. Blä för formulan. China Glaze som brukar vara så bra...

    SvaraRadera
  6. Fin nyans, skulle vilja ha något liknande. Men just detta lack lär för jobbigt, något annat snarlikt du kan rekommendera istället? :)

    SvaraRadera
  7. Niesha: It's very pretty, I love pastels! :-)

    Mrs Data: Ska bli kul att läsa vad du tycker, förhoppningsvis finner du formulan lättare att jobba med än vad jag gjorde. :-)

    Tove: Jag har bara testat ett innan, Make Some Noise, och formulan på den var mycket bättre.

    Lackynails: For Audrey är betydligt grönare än Kinetic Candy, de är långt ifrån dupes.

    Johanna: På mina naglar tycker jag inte alls att Kinetic Candy ser grön ut. Men sätter man flaskan bredvid ett mer rent blått lack så ser man en liten grön ton.

    Pamsan: Ja, visst brukar CG ha bra formula. Men alla märken släpper ju enstaka lack med problematisk formula så vi får förlåta dem. :-)

    Polityr: Det är det verkligen!

    Maria: Jag letade igenom mina lådor lite snabbt, men hittade ingen dupe till detta, tyvärr. De är antingen gråare eller blåare. :-)

    SvaraRadera
  8. Jag köpte ett par stycken ur kollektionen men inte det här. Hoppas att formulan inte är gemensam för dem..

    SvaraRadera
  9. Synd på formulan för det är ju riktigt fint!

    SvaraRadera
  10. Kajalpennan: Make Some Noise, som jag också hunnit testa, hade mycket bättre formula, så det verkar variera.

    Nailspotting: Ja, jag gillar verkligen färgen. :-)

    SvaraRadera
  11. Eg hadde heldigvis ingen problem med Kinetic Candy. Alle lakkane eg har frå Electropop-kolleksjonen har gått greit å påføre. Kanskje det var basecoaten som var trikset for meg?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!