fredag 24 februari 2012

A-England Lady Of The Lake

Holofredag igen! Jag plockade fram A-England Lady Of the Lake. Ett lila lack med holografiskt skimmer. Det har stått oanvänt i snart ett år eftersom jag inte varit så sugen på att testa det.

Den holografiska effekten är svag. I solljus ser man den, i skugga ser det ut som att lacket bara innehåller silverskimmer.

I solljus är det fint, men annars känns det ganska trist faktiskt. Inget fel på formulan dock och två lager räcker.

Mitt betyg: 3/5

A-England Lady of the Lake is a purple with holographic shimmer. The holographic effect is only visible in sunlight, in any other lighting it just looks like silver shimmer.
The formula was great and it covers nicely with two coats, but I'm still feeling a bit underwhelmed by this.

21 kommentarer:

  1. är inte heller så såld på det. Känns som om LotL och Tristam var en testrunda för A-England, sen blev nästa omgång holosar mycket bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade verkligen Tristam, tyckte bättre om den blå färgen än denna lila. Några av de nya holosarna är på väg hem till mig, ska bli spännande att se om de imponerar mer. :-)

      Radera
  2. Jag tycker den är vacker. Om man inte vill ha superholoeffekt, såklart...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte speciellt förtjust i den här nyansen av lila dessvärre.

      Radera
  3. Tycker det är vackert även om det är lite "understated" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är lite för understated för min smak.

      Radera
  4. Svar
    1. Jag är inte helt såld. Hade holoeffekten varit starkare hade den fått tummen upp däremot.

      Radera
  5. Vadå TRIST? Detta är kärlek för mig, superfint!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nää, finns ju så många finare lack! Det här tar sig nog inte ens in på topp 100. :-)

      Radera
  6. Kanonsnyggt tycker jag!

    /Eva N

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det verkar som att jag är hyfsat ensam om att känna mig oimponerad.

      Radera
  7. Gillar det, främst på de bilderna där det är mer lila än blått:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det ser rätt lila ut på alla bilderna? :-)

      Radera
  8. Fint, men inget som jag känner att jag blir helsåld på.

    SvaraRadera
  9. Jag gillar det här även om det inte är så holografiskt, men jag är ju lite svag för lila också =)

    SvaraRadera
  10. Det är lite tråkig lila färg tycker jag, den kunde vara lite poppigare Annars är det helt okej, men jag gillar Tristam betydligt mer...

    SvaraRadera
  11. öredrar också Tristam på grund av den fina blå färgen. Holoeffekten i båda dessa är ju rätt mesig. De nya ser något bättre ut men inte heller speciellt holo. Jag vill inte prova dem innan mina naglar växt ut dock...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!