söndag 12 februari 2012

BB Couture Ashes

BB Couture är månadens märke hos Nailmail, tänkte därför passa på att visa ett lack som fått stå otestat ganska länge. Jag gillar BB Couture som märke och tycker de har ganska många spännande färger i sitt sortiment.

Ashes släpptes med sommarkollektionen Saints of Ruin 2010. Det är en svår färg att beskriva. På håll ser det bara ut som ett svart skimmerlack. Men faktum är att det inte alls är svart, utan snarare mörkt, mörkt brunlilla och så har det massor av fint guldskimmer. Väldigt annorlunda.

Appliceringen var dessvärre superknepig. Jag tror aldrig jag har varit med om ett rinnigare lack. Formulan är tunn som vatten och trots att jag var noggrann med att dra av överflödigt lack mot flaskkanten så slutade det ändå med att naglarna drunknade i lack. Det rann ner i nagelbanden och jag fick till och med göra om en nagel.

Jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt.

Mitt betyg: 2/5

Om ni vill beställa BB Couture från Nailmail så gäller det att skynda sig, den 15:e februari är sista beställningsdag.

BB Couture Ashes was released with the Saints of Ruin collection in 2010. From a distance it looks like a black shimmer, but the base is really a very, very dark purplish brown with fine gold shimmer. Very different!
Sadly though, the formula was terrible. It's super thin, like water, and probably the most runny polish I've ever used. It kept pooling my cuticles and I even had to start over with one nail since I had polish everywhere! I used three coats.

2 kommentarer:

  1. Det där var jäkligt snyggt men formulan, ajaj. Jag lackade med ett BB for Men här om dagen. Det var också jobbgt. Vattnigt och rinnigt. De brukar ju ha suverän formula annars.

    SvaraRadera
  2. Färgen är fin men jag vet inte, jag börjar tycka att BB Couture är lite överhypade. Jag älskade dem när de kom för några år sedan, de var unika och gjorde mycket grönt och spännande jelys med glitter och så, men formula och pensel har ju aldrig varit några höjdare. Väldigt ojämn kvalitet och onödigt dyrt.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!