torsdag 16 februari 2012

Depend #298

När jag såg Depend #298 i flaskan tyckte jag att det såg riktigt hemskt ut, men jag var ju såklart ändå tvungen att testa det. Och nej, det här är verkligen inte min kopp te. Tror inte att det är så många andras kopp te heller.

Ljust rosa med matt frostfinish.


Jag var ju tvungen att testa det med ett glansigt överlack också. Då blir det snäppet finare, men absolut inte tillräckligt fint för att jag skulle vilja bära det igen.

Jag har inget negativt att säga om formulan. Det är ganska tjockt, men ändå lättlackat. Jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt.

Mitt betyg: 2/5

Depend #298 from this year's spring collection is one scary looking polish. Light pink with a very frosty matte finish. With a top coat it looks slightly better, but still not like something I would want to wear.
The formula was a little thick, but still easy to work with. I needed three coats for opacity.

22 kommentarer:

  1. Jag lackade också över med blankt...

    SvaraRadera
  2. Jag förstår inte varför Depend envisas med dessa tantiga färger.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker inte det var sååå hemskt. Kan tänka mig att det blir fint till sommaren när händerna fått lite sol på sig.

    SvaraRadera
  4. Nej denna var verkligen ingen höjdare..

    SvaraRadera
  5. Så faslig var den inte. :)
    Blev ganska fin med överlack på.

    SvaraRadera
  6. Det är inte ofta jag säger det men "usch nej"- det var verkligen ingen höjdare. Men det tilltalar säkert många.

    SvaraRadera
  7. Å så hemskt! Både med och utan överlack, gräsligt!

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Hehehe, en ny kandidat till världens fulaste lack och från samma kollektion... Ja, Depend har verkligen lyckats med årets vårkollektion. :D

    SvaraRadera
  10. Nej usch och fy, förlåt men det var verkligen inge snyggt...

    SvaraRadera
  11. Det var verkligen ett meningslöst lack!

    SvaraRadera
  12. Oj, jag tyckte minsann det passade mig rätt väl =) tänker dock spara det till sommaren när jag har fått lite färg, tror det kan vara sött då =)

    SvaraRadera
  13. Men det där gillade jag. Lite solbrända händer och detta lacket.. varför inte?

    SvaraRadera
  14. Jag tycker iofs det var en rätt söt matt rosa.

    SvaraRadera
  15. Njee det var inget lack jag blev sugen på, men det kan nog passa bra för dem som vill ha något mer diskret på naglarna.

    SvaraRadera
  16. Det luktar amerikansk hemmafru och 1950-tal. Neej, tack!

    SvaraRadera
  17. Vilken ovanlig finish den fick. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta lack.. :P

    SvaraRadera
  18. Tog i det där lacket inne på KICKS idag och nej, det var verkligen inte roligt. Fast jag kan tänka mig att det skulle kunna vara okej för de som gillar lite mer diskreta färger och inte känner sig bekväm i de mer lysande. Men inget för mig - och då har jag ändå ganska många neutrala lack som jag själv valt från hyllorna.

    SvaraRadera
  19. Mitt hjärta börjar banka för det där... Snyggt matt

    SvaraRadera
  20. Detta trodde jag inte om mig själv men jag tyckte det var jättevackert! Blir nog ett inköp där... Jag upphör aldrig att förvåna mig själv. =)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!