tisdag 7 februari 2012

OPI Super Bass Shatter

Okej, dags för det sista av Nicki Minaj-lacken! OPI Super Bass Shatter är ett lila krackeleringslack med skimmer. Jag hade ju inte tänkt köpa detta, men när jag hittade ett bra pris på hela kollektionen på eBay så fick det följa med ändå. Och faktum är att jag gillar det!

Här är ett lager ovanpå Fly från samma kollektion, toppat med ett lager Seche Vite.

Jag tycker den här kombon blev riktigt snygg! Färgerna tillsammans gör mig glad.

Formulan på detta var toppen. Det är lätt att applicera och börjar inte spricka upp riktigt lika fort som t.ex Isadoras eller Depends krackeleringslack. Det är bra eftersom man då hinner lägga på mer lack om man tycker att man lagt ett för tunt lager och man kan också ta god tid på sig att lacka snyggt.

Ett topplack är dock ett måste om man vill att skimret ska synas.

Mitt betyg: 4/5

OPI Super Bass Shatter is the last polish from the Nicki Minaj collection that I have left to try. It's a purple shatter polish with shimmer. I'm so over this shatter trend, but I found myself really liking this. Here I've layered Super Bass Shatter over Fly from the same collection and I must say I think the colors work great together.
The formula was really good, it's easy to apply and doesn't start shattering as quickly as some other shatter polishes. This gives you time to apply it carefully and also add some more polish if you think you used too little polish at first. If you want to see the shimmer, (which you do, of course) it's essential to finish with a top coat.

4 kommentarer:

  1. Jag börjar bli småtrött på krackel, men gillar verkligen fin kombination här!

    SvaraRadera
  2. Krackeleringslacket är jättefint! Dock är kombinationen lite för färgglad för mig...

    SvaraRadera
  3. Snyggt! det blev en cool kombo :)

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Ja, visst blev den fin!

    Emma P: Jag är helnöjd med kombon, tycker det är en av de bättre jag åstadkommit. :-)

    Linalinux: Visst blev det!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!