torsdag 9 februari 2012

Nubar Iris Dust

Nubar Iris Dust är ett duokromatiskt lack som skiftar mellan en rödtonad lila och kolafärgat.

Det är verkligen ett otroligt vackert lack, men tyvärr var formulan inte något att hänga i granen. Konstigt, Nubar brukar hålla så hög kvalitet. Iris Dust är extremt skirt och krävde fem lager för att täcka helt. Det första lagret gav knappt någon färg alls. Det är dessutom väldigt rinnigt och jobbigt.

Mitt betyg: 3/5

Nubar Iris Dust is a beautiful duochrome shifting between a red toned purple and a sort of toffee colored brown. It's a stunning polish, but unfortunately it was awful to apply. It's extremely sheer so I needed five coats to make it opaque. It's also very thin and runny. Despite it's prettiness, I doubt I will use it again.

17 kommentarer:

  1. Säg inte så! Jag har det där står och väntar men vågar inte riktigt lacka på det eftersom jag blev så besviken på Peacock feathers. Nu blev jag ÄNNU tveksammare...

    SvaraRadera
  2. Jag gav mitt till Sminkan. Gillade det inte alls. Dock har jag kommit på att jag inte gillar doukroma lack. De ser fantastiska ut på andra själv trivs jag inte i det. Oftast. Jag är störd.

    SvaraRadera
  3. Har oxå Iris Dust för det ser otroligt vackert ut på bilderna, men drar mig lite för att använda för precis orsaken du skriver. Det är för jobbigt med 5 lager! Men vackra bilder & manikyr, så du påminner mig att Iris Dust *kanske* är mödan värt.

    SvaraRadera
  4. Åh, jag kommer ihåg att jag hade samma problem med formulan. Tunn och rinnig. T.o.m. vattnig. Blä. Men det är oerhört fint så om man har tid är det ju ändå lite värt det. :)

    SvaraRadera
  5. Bar denna för några dagar sedan. Formulan är trist, ja, men det är ändå så himla fint så det blir värt det :)

    SvaraRadera
  6. Den ser ju så himla fin ut, men jag skulle nog inte orka med fem lager. När jag bar detta hade jag två lager över svart, det fungerade väldigt bra vill jag minnas..

    SvaraRadera
  7. Härligt med den duokroma effekten!

    SvaraRadera
  8. Det måste vara en annan avdelning på Nubar som gör de duokroma lacken, och som inte har fattat det där med formula. För flera av dem är ju helt hopplöst skira!

    SvaraRadera
  9. Vackra bilder på ett vackert lack. Det blir ju en särskild finish, som glas, med de här skira lacken.

    SvaraRadera
  10. Vackert trots alla sina lager:)

    SvaraRadera
  11. Mrs Data: Ta fram Iris Dust en dag då du har tålamod i överflöd. :-)

    The Wonderful Pinkness: It's gorgeous! But a PITA to apply. ;-)

    Kajalpennan: Ja, lite störd är du allt! :-)

    Kitty: Jag blev så irriterad på skirheten så jag kände dessvärre inte någon större kärlek till Iris Dust.

    Pamsan: Så synd att de inte lyckats bättre med formulan!

    Lacklycka: Ja, lite värt det är det kanske. :-)

    Eva: Tack!

    Jill: Me too! :-)

    Annie: Får testa det nästa gång!

    Kerstin: Ja, den är imponerande och väldigt fin!

    Cactus: Jag har inte haft problem med alla, många av dem tycker jag funkar bra.

    Sminkan: Ja, finishen blir väldigt vacker. Men vägen dit är tålamodskrävande. :-)

    Lela: Det är den absolut!

    SvaraRadera
  12. Try to layer it on another color, it's how I wear Ozotic duochromes

    SvaraRadera
  13. Åh den är ju så fin! Brukade lägga den över svart men på nåt vis lyckas jag alltid få en svart kant vid nagelbanden som jag hatar! Men har nångång haft den över The one that got away och det blev mkt bättre

    SvaraRadera
  14. Åh blev helt kär i det här lacket, så otroligt vackert! Synd bara på formulan, men det kan jag stå ut med!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!