lördag 11 februari 2012

OPI I Have A Herring Problem

Här har vi det andra blå lacket från OPI:s vårkollektion Holland. I Have A Herring Problem (fyndigt namn!) är ett par nyanser mörkare än I Don't Give a Rotterdam, men de är ändå ganska lika och jag skulle förmodligen tycka att det räcker med att skaffa en av dem, om man är sugen på en liknande blå. Lacket innehåller ganska stora skimmerpartiklar i guld och silver. Vackert!

Formulan var bra och jag behövde två lager för att det skulle täcka helt.

Jag personligen föredrar nog I Don't Give a Rotterdam framför I Have a Herring Problem, men båda är verkligen fina. Jag tycker om lugnet i färgerna och det vackra skimret.

Mitt betyg: 4/5

Holland-kollektionen ska visst finnas i svenska butiker nu, förresten.

OPI I Have a Herring Problem is a beautiful muted blue with lots of gold and silver shimmer. It's pretty similar to I Don't Give a Rotterdam, but IHAHP is one or two shades darker. Both are very pretty, but I personally prefer IDGAR.
The formula was nice and I used two coats.

13 kommentarer:

  1. Gillar verkligen det här och även det andra blå. Kan kanske tänka mig båda...ändå. :) Gillar inte mitt dumma köpstopp. :/

    SvaraRadera
  2. Tänkte fråga dig om du kan jämföra American apparels california trooper och opi's skull and glossbones :) ???? Tycker de verkar så lika! Båda är fina men vilken ska man lägga pengarna på? OPI's lack är ju betydligt dyrare, men det kanske är värt att välja det dyrare?

    SvaraRadera
  3. Vad fint! Detta ska definitivt köpas.

    SvaraRadera
  4. Kan man få önska sig en jämförelse? Tycker att de ser så lika ut när man ser bilder var för sig, så att se dem bredvid varandra hade varit bra! Har precis vänt och vridit på dem för första gången på Åhlens =)

    SvaraRadera
  5. Riktigt fint! Ett sådant lack som jag tycker är så vackert men sen aldrig använder när jag köper... vet inte varför.. Blir nog inget köp utan jag får njuta av bilder på det.. =)

    SvaraRadera
  6. Snygg och diskret färg! Kul med guld-glittret i :)

    SvaraRadera
  7. Gillar den här sortens blå men tycker också denna är väldigt lik IsaDoras Silver Sky.

    SvaraRadera
  8. Åh, en så härlig blå färg! Jag skulle nog hellre köpa denna än den andra, men båda var superfina!

    SvaraRadera
  9. Pamsan: Åh nej, har du köpstopp? Jag kan inte köpa några fler lack den här månaden (men har ett liiitet paket från H2T på väg), men hjälp vad det är mkt jag ville ha just nu!

    Anonym: Ska se om jag kan fixa en sån jämförelse!

    Polityr: Ja, det är superfint!

    Sandra: Jag hittade en jämförelse här, hoppas den hjälper dig: http://www.polishinsomniac.net/2012/01/opi-i-dont-give-rotterdam-vs-opi-i-have.html

    Fru Vesa: Ja, det finns ju så många fina lack, man kan ju inte köpa alla. :-)

    Vanish Varnish: Ja, skimret är verkligen det som gör lacket!

    Sminkan: Visst gör det!

    Vikab: Ja, de ser onekligen lika ut på bilder, men jag har inte sett Silver Sky irl.

    Annie: Det är den!

    Linda: Jag föredrar Rotterdam för att den är lite ljusare. :-)

    SvaraRadera
  10. Jättefint men jag tror jag föredrar det andra! Det kändes lite mer intressant även om detta också är väldigt tjusigt.

    SvaraRadera
  11. Jag gillar nog I have framför Rotterdam. Dels för formulan som verkar vara bättre på den första och så ser färgen väldigt vacker ut :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!