söndag 26 februari 2012

China Glaze Cherry Pie

När China Glazes sommarkollektion Summer Days släpptes 2009 kände jag mig ganska ointresserad. Det enda jag köpte var Orange Marmalade. Sen började jag ändå känna mig sugen på lacken, åtmnstone de röda och rosa. För ett tag sen klickade jag i alla fall hem Cherry Pie, men jag kommer nog beställa resten också.

Cherry Pie är en klarröd jelly med rosa glassflecks. Jag är kär i detta!

Formulan är kanonbra, men det är ganska skirt. Jag har tre lager på bilderna och då har jag fortfarande lite VNL. Men det är så snyggt att jag inte bryr mig.

Mitt betyg: 4/5

Har ni några lack från Summer Days?

When China Glaze released their summer collection Summer Days in 2009 it didn't interest me that much. I only got Orange Marmalade. But then I slowly started to feel a need for several of the shades and a while ago I ordered Cherry Pie. This is a cherry red jelly with pink glass flecks. Too pretty for words! Lovely formula as well, but it's a bit sheer. This is three coats and you can still see some VNL.

11 kommentarer:

  1. One of my first China glaze polishes and a really dear to me, I love wearing it in the summertime

    SvaraRadera
  2. Jag har nog inte köpt ett enda av de lacken. Fast jag tycker de är jättefina. Har bara aldrig blivit av, när jag har varit på g har de varit ous och så vidare. Hur som helst så är det ett fint lack!

    SvaraRadera
  3. Lite för rött för min smak men det är onekligen väldigt sommrigt:)Fräsch färg.

    SvaraRadera
  4. Älskar kollektionen och det här är så smaskigt. :)

    SvaraRadera
  5. Lite för rött för mig också. Fast Watermelon Rind från den kollektionen har jag haft mina ögon på länge.

    SvaraRadera
  6. Himla fint! JAg har inga Summer Days-lack, men nu blir jag sugen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jättefint på dig! Har inte skaffat det själv p g a rosa-fobi man jag har Grape Juice, Watermelon Rind och Orange Marmalade och jag tycker de var värda pengarna allihop. =)

      Radera
  7. Åh, men du måste ju införskaffa Watermelon Rind! Underbar! Och såklart Strawberry Fields, en rosa favorit hos mig.
    Tycker hela kollektionen verkar underbar,
    vill skaffa allihop!

    SvaraRadera
  8. Jättesnygg!! För röd för mig, men den var riktigt fin!

    /Eva N

    SvaraRadera
  9. Jag har hela Summer days men det tog ett bra tag innan jag köpte Cherry pie och Orange marmalade. De andra 4 föll jag för så fort jag såg promobilderna och de var nog mina första nagellackskärlekar. Strawberry fields är _fantastiskt_

    SvaraRadera
  10. Nybörjarlackare här...vad är VNL?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!