onsdag 15 februari 2012

Rescue Beauty Lounge Anne

Rescue Beauty Lounge Anne var jag naturligtvis tvungen att skaffa bara på grund av namnet. Inte helt fel med ett lack som är uppkallat efter en själv, eller hur? Eller ja, vi kan ju i alla fall låtsas att det är uppkallat efter mig. Det släpptes med kollektionen Real Housewives of the Tudor Dynasty hösten 2010.

Basen är mörkt grönbrun och sen finns här skimmer i bland annat guld och rosa. En spännande och faktiskt ganska fin kombination.

Formulan var tunn och rinnig, men täckte ändå helt okej. Man klarar sig med två lager. Men med tanke på de ganska dyra pengar man betalar för ett RBL-lack så förväntar jag mig egentligen en bättre formula.

Mitt betyg: 3/5

Rescue Beauty Lounge Anne was released with the 2010 fall collection Real Housewives of the Tudor Dynasty. It's a very murky brownish green base with gold and pink shimmer. An exciting and pretty combo.
The formula was thin and runny, but it still covers with two coats. But considering that the RBL polishes are rather pricey, I expect a better formula.

14 kommentarer:

  1. Hahaha! Så sjukt. Jag har haft detta stående hur länge som helst och lackade med detta igår. Det kommer ett inlägg om Anne hos mig idag också. Jag gillar det massor. Undrar när det kommer ett lack som heter Pamela...? :)

    Mitt var dock perfekt i formulan. Inte rinnigt alls. Konstigt.

    SvaraRadera
  2. Riktigt snygg färg! Var har du fått tag på det märket?

    SvaraRadera
  3. Det är superfint men jag håller med om formulan. Det är lika med Catherine från samma kollektion. Annars tycker jag att RBL håller en bra standard men just Tudor damerna verkar vara lite sämre. Men färgen är underbar och unik.

    SvaraRadera
  4. Det är helt klart en giltig anledning att skaffa ett lack ;) Köpte BB Couture Eve av samma anledning...

    SvaraRadera
  5. Jag tycker at den här färgen är helt underbr!

    SvaraRadera
  6. Det ser fint ut på både dina och Pamsans bilder men väcker inte begäret. Jag är inte så positiv till RBL som jag tycker är dyrt i förhållande till vad man får. Mitt dyraste lack någonsin är RBL Recycle. Jag köpte det när det släpptes och gröna lack forfarande var ovanliga. Idag är det svårt att se att det var värt det.

    SvaraRadera
  7. Tycker det påminner ganska mycket om Isadoras Forest.. Inte kommit mig för med att pröva det än, men i flaskan påminner det om detta i alla fall. Snyggt är det ändå ^^

    SvaraRadera
  8. åååh jag älskar det! :D

    SvaraRadera
  9. åååh jag älskar det! :D

    SvaraRadera
  10. Ser snyggt ut! Jag hade kunnat tänka mig att köpa om det hette Emma:)

    SvaraRadera
  11. Fint! Jag bara väntar och väntar på ett Helga-nagellack! ;)

    SvaraRadera
  12. Pamsan: Haha, vad lustigt att vi båda plockar fram det samtidigt. Mitt har också stått oanvänt länge. :-)

    Helena: Det här köpte jag genom Nailmail, men det går att beställa direkt från Rescue Beauty Lounges hemsida, men frakten är ganska dyr.

    Kerstin: Tack!

    Veronica: Ja, jag brukar också tycka att formulan är bra, men det här lacket var inget vidare.

    Lacklycka: Åh, Eve är en riktig skönhet också!

    Annie: Ja, visst är den fin!

    Lela: Tack!

    Sminkan: Jag kan tycka att de släpper lockande lack ibland, men jag skulle inte betala de höga priserna för t.ex ett vanligt rött lack.

    Honmednaglarna: Jag tror att Forest är grönare och sen har väl inte det rosa skimmer?

    Linalinux: Vad kul! :-)

    Emma P: Ja, det är ett fint lack. Zoya har också ett lack som heter Anne, men det är inget fint alls. :-)

    Helga: Ja, vi får hoppas att det kommer ett sånt!

    SvaraRadera
  13. Det här ser verkligen vackert ut! Någon dag kanske jag får för mig att skaffa det här.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!