torsdag 29 maj 2014

OPI Blush Hour

Så skönt med en ledig dag mitt i veckan! Jag har tvättstugan, snart tänkte jag swatcha lite och i eftermiddag ska jag fixa lite ärenden på stan. 

I dag tänkte jag visa er Blush Hour från glitterkollektionen Spotlight On Glitter. Rosa och lila glitter i olika storlekar i en svagt rosafärgad bas. Jag lade det ovanpå ett rosa krämlack, men jag kommer inte ihåg om det är två eller tre lager.






Formulan är något tjock och det krävs lite jobb för att sprida ut glittren. Jag tycker det är fint, men jag är inte kär. Jag trodde faktiskt att jag skulle gilla det mer än jag gör. Kanske hade det kommit mer till sin rätt över en annan bas, vad vet jag. Kanske borde jag nöjt mig med ett lager bara? Det ser lite för stökigt ut nu, men är fortfarande långt ifrån täckande. Jag tror att det är det som stör mig.

Mitt betyg: 3/5

OPI Blush Hour from the Spotlight On Glitter collection consists of pink and purple glitter in different sizes, dispensed into a sheer pink base. I've put it on top of a pink creme, but I can't remember if I used two or three coats. I thought I would like it more than I do. It looks a little too messy, but still it's far from opaque. The formula was on the thick side and it demanded a little bit of work to try and spread out the glitter evenly. Perhaps I should have done just one coat of Blush Hour and not try to make it opaque. 

13 kommentarer:

  1. Jag kan ju inte säga nej till glitter, men det är lite trist när man måste placera glittret för att få en något så när jämn "ojämn" effekt:o) Xx

    Makeup by Candlelight

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det måste vara jäkla speciellt för att det ska vara värt mödan då.

      Radera
  2. Det här var riktigt fint, inget wow, men absolut något som jag skulle bära. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju inte ett dåligt lack på något sätt, jag förväntade mig bara något ännu finare. :-)

      Radera
  3. Ser bra ut :)
    Tycker du ska testa att lägga över svart lack, tror det skulle bli skitsnyggt :)
    Trevlig ledig dag! Jag har jobbat.. Som alltid när alla andra har ledigt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror också att det skulle kunna bli fint över svart.

      Radera
  4. It does look nice over the pinky! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I'm not completely happy with my choice of base. I think there are better colors to put it on. :-)

      Radera
  5. Ser sött ut men inget jag måste lägga vantarna på.

    SvaraRadera
  6. Lite för stökigt för att vara en fullpoängare men ganska sött...

    SvaraRadera
  7. Jag gillar det inte. Det ser klumpigt och rörigt ut. Har provat det en massa gånger ovanpå olika lack med samma resultat. Tom ett lager ser tjockt och geggigt ut

    SvaraRadera
  8. Jag provade utan bas och avskydde det. Känner inte för att prova det igen nu heller. Jag vet inte vad som är fel men det är liksom inget lack jag älskar.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!