tisdag 27 maj 2014

OPI Down To The Core-al

Jag är inte så nöjd med de här bilderna, men ni får se dem ändå. Det är i alla fall inget fel på lacket, det är absolut min kopp te. OPI Down To The Core-al släpptes med Neon-kollektionen och är ett korallrosa neonlack med lite diskret skimmer. Jag älskar färgen, jag vet inte om jag har något som ser ut exakt såhär sen tidigare, det är åtminstone inte en vanlig nyans i neon-sammanhang. Det här är sommar på flaska!

Här är två lager ovanpå vitt.









Formulan är ganska tunn och mycket trevlig att lacka med. Lacket torkar halvmatt så ett topplack är ett måste om man vill ha glansiga naglar.

Mitt betyg: 4/5

OPI Down To the Core-al is a gorgeous neon coral pink with a tad bit of shimmer. Not a super common shade when it comes to neons and I adore it! It's super bright and the color is beautiful. Here I've put two coats on top of white base. The formula ws pretty thin and very easy to paint with. It dries semi-matte so a top coat is a must if you like your nails shiny. 

23 kommentarer:

  1. Åh, den här gillar jag! Snyggt...
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Men åh så fin, gillar att den drar lite mot rosa! Verkligen tjusigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den drar mycket mot rosa, är inte alls röd. :-)

      Radera
  3. Åh, vilken härlig färg. Har helt missat OPI's neon-kollektion. Nu ska här googlas! :)

    SvaraRadera
  4. Oh, superfint! Detta var nog det enda jag var sugen på ur neonkollektionen, men så är jag rätt rejält sugen på det också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är absolut ett måste tycker jag. :-)

      Radera
  5. Mycket trevlig färg! Precis vad jag vill bära på sommaren. :-)

    SvaraRadera
  6. RIktigt somrigt och läskande vill jag kalla det! Älskar såna här in-your-face nyanser :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, älskar när naglarna lyser!

      Radera
  7. Jättesnyggt!! La du det ovanpå det vita OPI som var till, var det bättre att lacka med denna gång?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag använde det vita som släpptes med kollektionen. Och nej, det var inte bättre. Rekommenderar inte ett köp av den.

      Radera
  8. Wow it is bright! And very pretty too :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I love neons so this is right up my alley. :-)

      Radera
  9. Åh, det ser jättefint ut!

    SvaraRadera
  10. Snyggt!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Svar
    1. Ja, jag gillar det riktigt mycket. :-)

      Radera
  12. Den här gillar jag! Oj! Kanske måste köpas...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!