lördag 3 maj 2014

Depend #408

Depend #408 hör till årets sommarkollektion och är ljust rosa med lite crelly-feeling. Jag tycker verkligen om den rosa nyansen, men tyvärr blev det lte strimmigt. Det syns egentligen inte på långt håll så egentligen spelar det inte så stor roll, men visst kan en irritera sig på det ändå. 







Formulan är hyfsat tunn och mycket lättkontrollerad. Det enda minuset är just att det blir lite ojämnt. Jag har tre lager på bilderna och inget topplack, utan det är såhär glansigt på egen hand.

Mitt betyg: 2/5.

Depend #408 is a light pink crelly, released with the summer collection. I really like the color, but it did apply a little streaky. I'm wearing three coats in the pictures and as you can see it's still a little uneven. Except for that, the formula was great. Quite thin and very easy to paint with. 

15 kommentarer:

  1. It's such a pretty and delicate colour. Usually these type of colours are hard to work with, it's good to hear you didn't have much trouble. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Well, it did have some issues with streakiness, but other than that it was fine. :-)

      Radera
  2. Supersnygg och härlig sommarfärg men formulan är verkligen ett minus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, även om det inte syns på håll så vill man ju ha en perfekt manikyr.

      Radera
  3. Det är ju en superfräsh sommarnyans, men jag skulle nog tröttna ganska fort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar att bära sådana här nyanser ibland, men det blir sällan mer än någon dag i taget. :-)

      Radera
  4. Alla de nya Dependlacken verkar ha samma typ av formula. Crelly och lite lätta att bli strimmiga. De är fina ändå tycker jag. Den här har jag planer att testa inom kort. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag upplevde inte att det blev samma ojämna finish med #403, men det är så långt jag kommit med testandet av sommarkollektionen. :-)

      Radera
  5. Vilken underbar färg :) Synd att det var lite stripigt!

    SvaraRadera
  6. Det ser jättefint ut på dina bilder!

    SvaraRadera
  7. Det ser jäkligt fräscht ut! Synd att det blev lite randigt men det syns knappt på bilderna.

    SvaraRadera
  8. Himmel vad fräscht det ser ut! Mycket snygg färg utan att bli tantig! Jag tycket inte att jag ser något av de ränder du skriver om. Det här var läckert! Köp ett till!
    Kram Maria

    SvaraRadera

Kommentera gärna!