onsdag 7 maj 2014

OPI Life Gave Me Lemons

OPI Life Gave Me Lemons är det andra lacket jag visar från Neon-kollektionen. Push & Purr-pull, som jag visade i förra veckan, föll mig ju inte i smaken, men det gjorde Life Gave Me Lemons kan jag säga. Nyansen är gulgrön och helt ärligt så ser det inte särskilt neonigt ut i flaskan. 

Men lagt ovanpå vitt, som OPI rekommenderar, så blir det desto mer lysande.










Jag vet inte om det egentligen är neon, det är helt klart lysande i färgen, men jag vet inte om det är neon-lysande. Det torkar inte heller halvmatt, som lack som innehåller neonpigment brukar göra. Men det är ju egentligen skit samma för jag älskar det verkligen. Det är tokigt snyggt!

Jag lade två lager ovanpå vitt. Formulan är lagom tjock och hyfsat lättlackat.

Mitt betyg: 4/5

Neon-kollektionen ska finnas i butik fr.o.m mitten av maj.

OPI Life Gave Me Lemons is the second polish I've tried from the Neon collection. But while I didn't love Push & Purr-pull I have to say that I do love Life Gave Me Lemons. It's a green-leaning yellow that doesn't look neon at all in the bottle, but when applied on top of a white base the color definitely pops. It's very bright, but I'm not sure it's neon-bright. But who cares, I do love it! 
It dries glossy, not semi-matte like neons usually do. The formula was good, I used two coats of Life Gave Me Lemons on top of white.

23 kommentarer:

  1. Neon eller ej, vilken underbar färg! Tokigt och galet! Förstår att du älskar det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är underbart! Precis min kopp te. :-)

      Radera
  2. Nu vaknade jag till direkt på morgonen! Vilken färg... vilken underbar färg! Tok-galet snygg. Jag har inte läst dina kommentarer hur forumlan är ens innan jag bestämde mig: den här ska jag HAAA!
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det ljuvligt! Perfekt till sommaren!

      Radera
  3. Svar
    1. Det förstår jag! Det är värt att skaffa!

      Radera
  4. Oj, jag trodde inte det skulle bli så lysande i färgen heller efter att ha sett det i flaskan. Men detta var ju riktigt snyggt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag kände mig lite skeptiskt, men blev posiitivt överraskad. :-)

      Radera
  5. Härlig färg! Den gillade jag skarpt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju toktorsk på neoner så det här är helt i min smak. :-)

      Radera
  6. Alltså åååh! Jag fick hem två lack ur kollektionen men inte detta. Behöver nog klicka lite på ebay snart.

    SvaraRadera
  7. I like it and it certainly does pop out! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I LOVE it! But then again, I'm crazy for neons. :-)

      Radera
  8. Grymt snyggt! De flesta lack blir ju brightare över vitt ;) och man måste verkligen täcka det vita ordentligt, men värt det om det blir så här läckert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, men jag brukar sällan orka grunda med vitt, gör det bara om tillverkaren trycker på att de ska bäras över vitt. :-)

      Radera
  9. Det är tokläckert, helt underbart! Vill också ha den, undrar om neonerna finns som minisar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer faktiskt inte ihåg om de ska komma som minisar, men det känns som de borde göra det. :-)

      Radera
  10. Wow, vilken färgbomb! Bilderna hoppar nästan ut ur datorn. Underbart! :-)

    SvaraRadera
  11. Jag väntar med spänning att få se fler lack ur denna kollektion. De ser så intressanta ut allihopa!
    Kram Maria

    SvaraRadera

Kommentera gärna!