tisdag 6 maj 2014

Isadora Ipanema Beach

I förra veckan fick jag hem ett lack från Isadoras sommarkollektion Sunset In Rio för testning. Ipanema Beach är ett duokromt lack som skiftar mellan en kall guldnyans och en svag rosa. Färgkombon påminner mig om den hos China Glaze Swanky Silk och Ciaté Spending Spree. Ipanema Beach är dock lite mer täckande än de båda och av någon anledning gillar jag den bättre även färgmässigt. Kanske var jag bara på rätt humör? Jag kände mig fin i Ipanema Beach.





I solljus är den duokroma effekten svårare att se, men då glittrar det i stället av bara tusan. Tre lager krävdes för full täckning, vilket är ett lager mindre än både Swanky Silk och Spending Spree. Formulan var helt perfekt. Det är precis lagom tjockt och väldigt lättlackat. 

Mitt betyg: 4/5

Sunset In Rio-kollektionen ska finnas i butik nu. Lacken kostar 69 kr. 

Isadora Ipanema Beach is part of the summer collection Sunset In Rio. It's a pretty duochrome that shifts betweenn a cold gold and a pale pink. The finish is incredibly sparkly in the sun, It reminds me of China Glaze Swanky Silk and Ciaté Spending Spree, but I actually think I like Ipanema Beach a little better. The formula was perfect in every way and it covers in three coats.

12 kommentarer:

  1. Åh detta måste jag ha, gud så snyggt!

    SvaraRadera
  2. Det här ser riktigt snyggt ut, ser fram emot att testa min!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker färgen ser lite dassig ut. Den ger ju igenting! Den är bättre i solljus i och för sig!
    Det finns snyggare varianter i den här färgställningen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Det där ska jag köpa till mamma! :-) Hon vill alltid vara fin om naglarna men är så rädd för att ha något som sticker ut. Det här ser ut som ett lagom spännande och snyggt lack för henne. :-)

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastiskt vacker nyans, ska kollas in!!

    SvaraRadera
  6. Fin och bra som office lack eller när man inte känner för nåt bright :)

    SvaraRadera
  7. Jag tycker ju att detta ser typ femtio gånger finare ut än Swanky Silk + dupesen!

    SvaraRadera
  8. I like this so pretty! It did remind me a little of the China Glaze :-)

    SvaraRadera
  9. Väldigt fina bilder, men lacket blir jag inte så sugen på.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!