fredag 23 maj 2014

Lilypad Lacquer Ruby Slippers

Det var ett par veckor sen jag var med på holofredag, men i dag är jag med med Lilypad Lacquer Ruby Slippers. Det är ett mörkt hallonrosa lack med en ganska vek holografisk effekt. Den bildar ganska svaga regnbågar, men är fin ändå. Det är inte ett lack som får hjärtat att slå fortare och på intet sätt ett måste i samlingen, men det är helt okej. 









Formulan var galet bra. Jag har absolut ingenting att anmärka på. Perfekt tjocklek och mycket lättlackat. Två lager räcker för full täckning.

Mitt betyg: 3/5

Glöm inte att titta in hos Skimmerskuggan för fler bidrag till holofredag.

Lilypad Lacquer Ruby Slippers is a dark raspberry pink with a pretty weak holographic effect. It does form rainbows, but very lame ones. It's still pretty, but it doesn't make my heart skip a beat so to speak. The formula is excellent, application is extremely smooth. Two coats gave me full coverage.

17 kommentarer:

  1. Jättefint och gillar det diskreta glittret :o) Xx

    Makeup by Candlelight

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade gärna fått vara liiiite mer holografiskt tycker jag. :-)

      Radera
  2. Störtgillar färgen, är väldigt förtjust i hallon, både som färg och som bär. :) Och alla hololack måste ju inte jätteblinga, den här fina och lite "blyga" effekten är ju också fin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färgen är fin, jag blir dock sällan till mig i trasorna av hallonrosa. :-)

      Radera
  3. Jodå... det fick MITT hjärta att slå en extra volt. Herregud, vad snyggt det här var. Som ett gott och läckert hallon! Och bling på det. Kan det blir bättre?!?
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jomen det är fint, det tycker jag med. Bara inte sådär att jag äääälskar det. :-)

      Radera
  4. Väldigt fint, men kanske inte något som får hjärtat att slå fortare för mig heller. Gillar den lite diskreta holoeffekten dock!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag föredrar ju en kraftigare holoeffekt, hade det varit mer holografiskt hade det fått ett högre betyg. :-)

      Radera
  5. Det här var en riktig fullträff för mig också! Älskar färgen.
    Ruby Slippers har funnits på min att köpa-lista ett tag nu, och snart är det väl ändå
    dags att skaffa det.
    Efter att ha sett dina bilder är jag ännu mer övertygad iallafall ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det faller dig i smaken om du skaffar det. :-)

      Radera
  6. It certainly looks something special in the sun :-)

    SvaraRadera
  7. vad roligt! Din är röd och mindre holografisk, min är rosa och mer holografisk. Klassiskt Lilypad-problem alltså, med kontinuitet, men ett vackert lack oavsett!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är faktiskt rosa, mörkt hallonrosa. Men det är lite trist att hennes batcher skiljer sig åt så pass mycket.

      Radera
  8. Det ser fint ut! Synd att Lilypad är så ojämna i kvaliteten, vore roligare att köpa om man visste vad man fick...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!