fredag 2 maj 2014

Smitten Polish Love Actually Is All Around

Jag unnade mig en bloggfri 1:a maj (och valborg, men där var det mer tidsbrist som gjorde att det inte blev något inlägg). Gårdagen tillbringades inte i något demonstrationståg utan i soffan med tv-spel. Så skönt att inte göra någonting vettigt! 

I dag är det holofredag hos Skimmerskuggan och jag har en fantastisk snygging att visa er. Ett lack som införskaffades efter att Sminkan visat det. Smitten Polish Love Actually Is All Around från kollektionen Love Actually. Jag är inte så förtjust i namnet eftersom låten "Love Is All Around" är en riktig hatlåt för mig. Avskyr den! Det kryper i kroppen bara jag tänker på den! Men lacket är förstås alldeles ljuvligt. Ett mörkrött holo.

De två första bilderna är tagna i skuggan, resten i solljus.











Formulan var bra på alla sätt och vis och täckte med två lager.

Mitt betyg: 5/5

Jag köpte min flaska från Edgy Polish, men den är slutsåld just nu. Vi får hoppas att Katarina får fler flaskor snart, jag vet att hon har en beställning från Smitten på gång.

Sen måste jag bjuda på en bonusbild på Bibbi också. Hon firade sin första trattlösa dag igår. Veckan som har gått sedan hennes besök hos veterinären har varit tuff för henne. Hon gillade inte att få smärtlindring i flytande form och efter några dagar började hon kräkas av den så då fick hon klara sig utan. Men nu är hon bra i tassen och haltar inte längre. Hurra för Bibbi!


Smitten Polish Love Actually Is All Around is a drop dead gorgeous deep red holo. The color is seriously amazing! I don't really like the name though, but that's only because I really hate the song "Love Is All Around". I can't stand it - it gives me the creeps every time I hear it. But I do love this polish. The formula was excellent, very smooth and easy to apply. Two coats gave me full coverage.
I also give you a bonus picture of my cat Bibbi. She's been suffering from a hurting paw - but now she's well again. :-)

20 kommentarer:

  1. What a stunning polish, it is drop dead gorgeous for sure! Love how it looks in the sun :-)

    Your cat is so pretty, she's such a cutie. I've got 3 cats :-D Glad she's well again!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you! I have two cats: Bibbi and Bobo. :-)

      Radera
  2. Wow vad fint :) Helt underbart!

    SvaraRadera
  3. Åhhh sååå fint. Jag köpte mig denna också, helt underbar. Skönt med bloggfria dagar, det behöver man emellanåt. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag sitter så mycket vid datorn ändå att det är skönt att slippa ibland.

      Radera
  4. Men goskissen! Så söt! Lacket ser ju underbart ut. Det börjar sina med otestade holosar hemmave så får nog beställa snart. Kan bara inte bestämma mig för vad jag ska beställa. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår precis vad du menar. Det finns ju så sjukt mycket holosar nu. ALLA gör holosar. Var ska man börja? :-)

      Radera
  5. Vilket vackert lack! Och vacker katt med, för den delen :)

    SvaraRadera
  6. Åh vilket vackert lack! Skönt att söta kissen återhämtat sig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jätteskönt. Så skönt att slippa plåga henne med tratt, salvor och annat. :-)

      Radera
  7. Lacket är underbart! Bibbi är så söt att man bara smälter! Skönt att hon mår bättre och är trattfri!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så skönt att hon är pigg och glad igen. Hon var inte sig själv med tratten på.

      Radera
  8. Det är verkligen ett fantastiskt lack det här! Och hurra för lilla Bibbi, vad skönt att hon mår bra igen!:)

    SvaraRadera
  9. Så kul att se dna bilder på detta fina lack! Och härligt att Bibbi är trattfri!

    SvaraRadera
  10. Lilla fina Bibbi! Vad skönt att hon är bra igen :)

    Jag älskar det här lacket och det finns absolut med på min önskelista. Namnet på det får mig mer att tänka på filmen Love Actually som jag gillar.

    SvaraRadera
  11. Vilket spännande lack! Först sött och fint, och sedan den här extra effekten när det kommer i solljus. Det skulle jag också vilja ha! Kanske borde jag testa att köpa lack på nätet... har inte vågat mig på det än.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Kommentera gärna!