torsdag 15 maj 2014

Pipe Dream Polish Bruises

Bruises är det första lacket jag testar från Pipe Dream Polish och det var en väldigt trevlig upplevelse. Det är en duokromatisk skönhet som skiftar mellan teal och lila. Effekten är ganska blygsam, men inte osynlig. 






Formulan var suverän. Ganska tunn och inte det minsta rinnig. Jag lackade tre lager, två tunna lager och så ett avslutande tjockare lager. 

Pipe Dream Polish kostar 85 kr/15 ml hos Edgy Polish - väldigt prisvärt måste jag säga. 

Mitt betyg: 4/5

Pipe Dream Polish Bruises is a teal and purple duochrome. The effect is pretty subtle, but definitely not invisible. The formula was very nice, thin and smooth. I used three coats, two quite thin ones and then I finished with a thicker coat. Pipe Dream Polish are now available at Edgy Polish, who provided me with this bottle for reviewing purposes.

17 kommentarer:

  1. Härligt djup :) blir nog ett Pipe Dream här idag oxå!

    SvaraRadera
  2. This is very pretty and I love how it looks in your photos :-)

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt lack. Det är lite subtilt, men ändå väldigt fint och sticker ut.
    Det här gillar jag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jättefint - och så bra kvalitet! .-)

      Radera
  4. Svar
    1. Det ät ett toppenlack på alla sätt!

      Radera
  5. Vackert och färgskiftningarna ser helt otroliga ut :)

    SvaraRadera
  6. Det ser fantastiskt ut på dina bilder!

    SvaraRadera
  7. Jättesnyggt och passande namn också!

    SvaraRadera
  8. Snyggt! Den här färgskalan är jag så svag för.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, men jag bär främst såna här färger till hösten.

      Radera
  9. Snyggt men inte helt hänförande.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!