lördag 24 maj 2014

OPI Gaining Mole-mentum

I dag tänkte jag visa er det sista lacket från OPI:s Muppets World Tour-kollektion. Gaining Mole-mentum består av oregelbundet glitter i guld och ljusrosa i en ofärgad bas. Det tilltalade mig inte i flaskan, jag tyckte att det såg lite för stökigt ut på något sätt. 

Det överraskade dock på nageln. Jag valde att lägga det ovanpå svart (det är inte ett lack att bära på egen hand) och tycker faktiskt att det blev riktigt coolt. Jag gillar att glittret ser ut litegrann som att man rivit sönder det.









Formulan är något tjock. Det är hyfsat lätt att sprida ut glittren, jag fick kämpa lite med en nagel bara. Jag har två lager av Gaining Mole-mentum på bilderna så varje lager ger ganska sparsamt med glitter.

Mitt betyg: 3/5

OPI Gaining Mole-mentum is a clear base filled with glitter shards in gold and pink. I've put it on top of a black creme and think it looks really cool. The formula was a little thick. It's fairly easy to spread out the glitter. I'm wearing two coats of Gaining Mole-mentum in the pictures, so you don't get that much glitter with each coat. 

12 kommentarer:

  1. Men det var ju riktigt snyggt över svart. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Det blir lite tuffare ovanpå svart.

      Radera
  2. JA, jättesnyggt. En femma från mig. Det ser liksom coolt rockigt ut med den där rivna känslan, liknar heller inget annat jag sett.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med om att det känns lite rockigt. :-)

      Radera
  3. It looks good over the black :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I agree, I think it was the perfect choice of base. :-)

      Radera
  4. Konfetti! Riktigt läckert!

    SvaraRadera
  5. Mycket finare än vad jag hade förväntat mig!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!