måndag 26 maj 2014

Depend #406

Depend #406 släpptes med årets sommarkollektion och är en söt turkos crelly. En fin sommarfärg, om än lite för vanlig för att verkligen vinna mitt hjärta. 









Formulan är tunn och fin, men blir tyvärr, liksom flera av lacken från sommarkollektionen, lite strimmig på nageln. Tre lager krävdes för full täckning.

Mitt betyg: 3/5

Depend #406 is turquoise crelly, released with the summer collection. A nice color, but a little too common to excite me. The formula was nice and thin, but just like some of the other polishes from this collection it does go on a little streaky. I used three coats.

8 kommentarer:

  1. Härliga bilder och härlig färg. Men jag håller med dig, man har sett den förr. Lite Bellas Choice från HM över den?

    SvaraRadera
  2. Den var söt! Inte unik... men söt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Fin färg! Tror dock jag redan har några som är väldigt lika i min samling.

    SvaraRadera
  4. Fint som du nämner men kan nog hålla med om att den inte är direkt speciell, dock så känns det som att Depend för det mesta vänder sig till "vanliga" nagellacksanvändare o inte oss med en massa lika lack o märken i bagaget. :)

    SvaraRadera
  5. It's nice but nothing special! :-)

    SvaraRadera
  6. Turkosa crelly vinner mitt hjärta även om jag redan har några lack i den färgskaran :D Jättefint och somrigt :)

    SvaraRadera
  7. Söt och fräsch, ska försöka testa min snart...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!