onsdag 21 maj 2014

OPI Muppets World Tour

Jag har några lack kvar att visa er från OPI:s Muppets World Tour-kollektion, så i dag tänkte jag visa er det lack som bär kollektionens namn. I flaskan ser det rätt oansenligt ut, men jag blev positivt överraskad när jag testade det. Tyngdpunkten ligger på silverglitter, men här finns också lite glitter i rosa och blått och faktiskt även i guld, det upptäckte jag först när jag lackade med det. 

Jag bestämde mig för att bära det på egen hand och jag tycker det blev bra. Jag tycker det ser ut som jag doppat naglarna i socker.







Formulan är lite tjock, men absolut inte så pass tjock att det är knepigt att lacka med. Glittret sprids enkelt ut över nageln. Jag körde på tre lager och då upplevde jag det i princip som täckande, det glittrar så mycket att man inte ser nageln som man gör på bilderna. Ytan blir knottrig så ett par lager topplack krävs för en slät yta.

Mitt betyg: 4/5

I still have a few polishes from the Muppets World Tour collection to show you, so today I'm giving you the polish that has been given the same name as the collection. It consists of mostly silver glitter, but also some glitter in pink, blue and gold, all dispensed into a clear base. I didn't think it looked like much in the bottle, but once on my nails I really liked it! I wore it on it's own, this is three coats and it looked pretty much opaque IRL because of the insane sparkliness. The formula was a little thick, but easy to manage, it's easy to distriibute the glitter evenly onto the nails.

9 kommentarer:

  1. it was a great idea to show this polish on its own! looks amazingly sparkling on your nails <3

    SvaraRadera
  2. Älskar glitterlack på naken nagel! Och du klär verkligen i det här!

    SvaraRadera
  3. Jag blir förvånad! Det här var mycket, mycket snyggare än vad jag hade trott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det här är rätt fint och speciellt faktiskt.

    SvaraRadera
  5. It's nice and glitter and it sure does look good on your nails for 3 coats! :-)

    SvaraRadera
  6. Detta är jag riktigt förtjust i och det var ju supersnyggt på egen hand. Jag har bara testat det som gradient men är sugen på att göra något mer med det.

    SvaraRadera
  7. Jag gillar det men det är Emma som har vår flaska... :D

    SvaraRadera

Kommentera gärna!