lördag 17 maj 2014

Isadora Gel Nail Lacquer Pink Bomb



Isadora Gel Nail Lacquer har ni säkert läst om på massa bloggar vid det här laget. Isadora utlovar en manikyr som håller sig snygg i en vecka. Jag har testat nyansen Pink Bomb, en söt kall rosa som faller mig helt i smaken. 

Enligt instruktionerna ska man lacka två lager, men jag tyckte inte det var helt jämnt efter två lager så jag körde på tre tunna lager och avslutade sedan med Gel Nail Lacquer Top Coat. 





Formulan är tunn och mycket lättlackad. Torktiden med topplacket är mycket bra. Så hur var det med hållbarheten då? Jag bar det inte i en vecka utan tog av det efter två dagar. Då hade det chippat lite på två naglar, men det kan bero på att mina naglar överlag är i ett rätt dåligt skick, de skivar sig gärna vilket förstås påverkar hållbarheten på alla lack. 

Jag avstår därför från att sätta ett betyg på Gel Nail Lacquer i dag, jag vill testa det mer innan jag ger ett slutgiltigt omdöme. 

Isadora Gel Nail Lacquer is a gel manicure that doesn't need to harden in a uv-lamp, similar to the CND Vinylux system. Pink Bomb is a sweet, cool pink, definitly my kind of shade. The instructions says to use two coats of polish, but I wasn't satisfied with the coverage after two coats so I used three. Then I added the top coat and let it dry, which didn't take too long. Isadora promises a manicure that will look good for a week, but I didn't wear it for that long. I removed it after two days and then it had chipped slightly on two nails. Then again, my nails aren't in their best shape, which can of course effect the durability of any polish.

9 kommentarer:

  1. Fint! Är lite sugen att testa dessa eftersom i princip alla lack har så dålig hållbarhet på mig.

    SvaraRadera
  2. What a pretty colour! I've never tried these gel type polishes and the top coats that seem to be going about at the moment. Shame it chipped, but you are so right about the condition of your nails helping durability!

    SvaraRadera
  3. Snygg färg men jag tycker inte riktigt att recensionerna jag har läst om detta har varit tillräckligt bra för att jag ska vilja köpa.

    SvaraRadera
  4. Snygg färg! Men hållbarheten.. nja. Om det chippar efter två dar så har ju ett vanligt lack med ett ordentligt lager SV/hk girl bättre hållbaret. :)

    SvaraRadera
  5. Haha. Jag tror att jag har funnit min handtvilling. Förutom att du är brunare än mig. :P

    http://ninairojiro.blogspot.se/2014/03/notd-pastel-neon-pink.html

    SvaraRadera
  6. Det är väldigt glansigt och fint men jag tycker tyvärr inte att det håller vad det lovar beträffande hållbarheten och glansen höll inte så bra på mig heller tyvärr.

    SvaraRadera
  7. Har testat tre olika färger och visst färgerna är fina men lacken håller inte ens en hel dag för min del. Ca 3 timmar efter nymålade naglar började färgen att släppa. Väldigt synd då jag annars gillar torktiden och glansen på dessa lack.

    SvaraRadera
  8. Så glossigt och snyggt det blev

    SvaraRadera
  9. Ja som FÄRG betraktat så är den ju inte så unik direkt. Det är mer kvalitén på långtid som jag skulle vilja bedöma... och den kan du ju inte göra förrän om en vecka eller två. Skulle vara intressant om du ville återkomma kring det.
    Vad gäller att få lack att hålla 1 vecka eller mer, så funkar både OPI, Dior, YSL, Chanel mfl i över en vecka för mig. Jag är inte personen som orkar byta lack oftare än så... och det ser helt bra ut. Mörka lack kanske blir lite fula i kanten. Och jag handdiskar all min disk, gräver i landen och är inte minsta försiktig med naglarna. Jag har underlack - lack i två lager - överlack. Så jag känner inte direkt ett superbehov av att köpa upp mig på Isadoras 1 veckas lack.

    Kram Maria

    SvaraRadera

Kommentera gärna!