fredag 19 juli 2013

Sally Hansen Nail Prisms Mandarin Garnet

Det var länge sen jag var med på Kerstins holofredag, men i dag har jag faktiskt ett hololack åt er. Inte ett särskilt imponerande sådant dock, men ändå. Sally Hansen Nail Prisms Mandarin Garnet blev mitt genom ett byte för säkert fyra år sedan och har stått orört ända sedan dess eftersom jag inte tyckte att det såg särskilt lockande ut i flaskan.

Det är ett varmrosa lack som drar åt orange i vissa vinklar. Det innehåller blygsamt med holoskimmer, men inte tillräckligt för att bilda några regnbågar. Men visst glittrar det rätt fint i solen.




Formulan var faktiskt bättre än hos många av de Nail Prisms jag testat. De har ofta en tendens att vara rinniga, men det problemet hade inte Mandarin Garnet, formulan är tunn och lättkontrollerad. Jag bär tre lager på bilderna.  

Mitt betyg: 3/5

Sally Hansen Nail Prisms Mandarin Garnet is a warm pink that leans a little orange in certain angles. It has a subtle holographic effect, not enough to form any rainbows, but it sparkles a little in the sun. 
The formula was thin and easy to control and it took me three coats to make it opaque.

8 kommentarer:

  1. Väldigt fint, en något svag holoeffekt, men det är ändå väldigt vackert. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, holoeffekten är minst sagt svag. Knappt existerande faktiskt.

      Radera
  2. Det är fint även om det är något av ett mellanlack. Jag tror du skulle gilla Golden Tourmaline, har du den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är absolut ett mellanlack. Nej, jag har inte Golden Tourmaline, men efter att ha googlat måste jag säga att det ser underbart ut på swatches! :-)

      Radera
  3. Det var vackert och feminint.

    SvaraRadera
  4. Fint, men jag håller med Sminkan - ett mellanlack :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!