måndag 8 juli 2013

Pretty Serious Party by the Pool

Det blev visst en liten bloggpaus. I lördags hade vi möhippa för en kompis och igår var jag så trött efter det så jag iddes inte starta datorn. Men nu är det blå måndag hos Lindas Nailorama igen och jag har det tealblå Pretty Serious Party by the Pool åt er. Det här lacket stod faktiskt på min önskelista när jag hittade det i Sminkans låda med lack hon inte ville behålla på bloggfikat för några veckor sedan. 

En tealblå jelly med grönt skimmer. Färgen är jättefin, även fast jag inte känner mig så begeistrad som jag hade trott att jag skulle göra.




Formulan var ingen höjdare. Tjock och liksom seg. Första lagret blev väldigt ojämnt, men det jämnades ut med det andra och tredje lagret.

Mitt betyg: 3/5

Pretty Serious finns att klicka hem från Norway Nails, Llarowe och Harlow & Co.

Pretty Serious Party by the Pool is a teal jelly with green shimmer. Pretty, but for some reason it doesn't excite me as much as I had expected. The formula is thick and sort of stringy. The first coat came on really uneven, but the second and third coats evened it out.

20 kommentarer:

  1. Basen är jätte fin men lacket i sig tycker jag inte är jätte intressant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det är fint, men inte så fint att jag kan säga att jag älskar det. Vet inte riktigt varför dock.

      Radera
  2. Fin färg, men inget som jag känner något supersug efter.

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Jag gillar jelly-transparensen och glansen, men tror jag var sugen på en gladare färg helt enkelt.

      Radera
  4. Lite för genomskinligt för att vara snyggt i mina ögon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju för att det är en jelly, men jag vet att det inte är allas kopp te.

      Radera
  5. Svar
    1. Jag tycker också om det, även fast det inte är någon ny lackkärlek.

      Radera
  6. Inte riktigt min tepåse nej...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är förmodligen många som inte gillar genomskinligheten.

      Radera
  7. That's a shame about the formula, because it looks really nice!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yeah, the formula was a little strange.

      Radera
  8. Jag håller med om formulan. det var en av anledningarna till att det låg i lådan... :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, förstod att det måste finnas en anledning till att det hamnat just där. :-)

      Radera
  9. Vackert!! Synd på formulan och tråkigt att du blev lite besviken.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!