måndag 29 juli 2013

OPI Wharf! Wharf! Wharf!

Blå måndag igen och Tove på Nail Me håller i spektaklet även den här veckan. Jag tänkte visa er ett mörkblått liquid sand, Wharf! Wharf! Wharf!, från San Fransisco-kollektionen. Namnet syftar på Fisherman's Wharf  och det är något mörkare i verkligheten än vad det ser ut att vara på bilderna. Färgen på sista bilden är den som stämmer bäst med verkligheten.

Det här saknar glitter utan det man får är bara struktur. Men det är inte så bara, jag tycker faktiskt att det här är galet snyggt och coolt!





Två lager räcker för full täckning och formulan är kanonbra.

Jag hade ingen aning vad jag skulle tycka om detta innan jag testade, men jag blev verkligen förtjust i det. Konstigt egentligen, när trenden med matta lack kom för några år sedan så var jag inte alls imponerad. Jag skaffade 3-4 stycken, men fattade aldrig grejen. Men de här strukturlacken är en helt annan sak, jag har verkligen fallit för trenden och jag är inte ens i närheten av att tröttna på den.

Mitt betyg: 4/5

OPI Wharf! Wharf! Wharf! from the San Fransisco collection is a navy blue liquid sand. This one doesn't have any glitter, just a lot of structure. The color is a little darker than the first pictures show it, the last picture is the most color accurate. I used two coats and the formula was great.

22 kommentarer:

  1. Lite märklig färg eller struktur tycker jag ändå. Men det passar på dig.
    Vilken av OPIs samtliga sand-lack (som du har provat) gillar du bäst?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror Jinx från The Bond Girls är min absoluta favorit, den är sagolik!

      Radera
  2. Jag är också ruskigt förtjust i strukturlacken! Har lust att köpa i princip alla som Isadora och OPI har släppt!

    SvaraRadera
  3. Superläckert. Jag har också fallit pladask för denna trenden. Det grämer mig dessutom fortfarande att jag inte skaffade Suede-lacken. Åh, skit också liksom.

    Har ett gäng sandisar kvar hemma att testa men är galet sugen på att köpa på mig fler Zoya PixieDust.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror jag har två av Suede-lacken, men jag är inte särskilt förtjust i dem.

      Radera
  4. Färgen är fin men jag har lite svårt för texturlack utan glitter. Kanske ändrar sig om jag testar själv :)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde att jag kanske skulle ha svårt för dem, men det visade sig att så inte var fallet.

      Radera
  5. Åh men det här såg ju riktigt lockande ut. Jag som hade avfärdat alla strukturlack utan glitter...(men annars gillar jag det verkligen och beställde precis hem Zoyas tredje pixiedustkollektion...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte ett enda Pixiedust ännu! Skam! Måste köpa ett par stycken i alla fall. :-)

      Radera
  6. Jag har svårt för texturlack utan glittter. Tycker mest det ser ut som en strukturtapet från 80-talet ;) MEN färgen är galet snygg och det skulle inte förvåna mig om jag börjar älska sånt här när alla andra har använt de i evigheter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jomen det är lite strukturtapet över dem. Men jag gillar dem ändå. :-)

      Radera
  7. Tycker att du passade i det här! Dock är jag mer förtjust strukturlacken med glitter i...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, de med glitter blir ju lite mer varierande om inte annat.

      Radera
  8. Fantastisk färg. Tror jag skulle trivas bra i detta!

    SvaraRadera
  9. Himla fin färg är det. Det lacket blir jag ju sugen på.

    SvaraRadera
  10. Gillar också den nya typen av liquid sand lack som OPI släpper till hösten, bättre än de med glitter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte säga att jag gillar dem bättre än de med glitter, men lika mycket i alla fall. :-)

      Radera
  11. Jag faller inte handlöst för den här, fin färg, men saknar nog lite glitter för det "umphet"!

    SvaraRadera
  12. Det här var faktiskt coolt, kan överväga att skaffa det...

    SvaraRadera
  13. Det ser lite ut som att jag faktiskt kommer bli positivt överraskad av det här lacket också. Och då menar jag bra mycket mer än det i mullvad!

    SvaraRadera
  14. That goes so well with your skin tone! vackert

    SvaraRadera

Kommentera gärna!