måndag 1 juli 2013

Different Dimension Boo, You Whore!

Måndag igen och den är som vanligt blå. Titta in hos Lindas Nailorama för fler blå manikyrer.

Jag plockade fram Different Dimension Boo, You Whore! Ett fruktansvärt namn egentligen och ganska så otippat att hitta på ett nagellack. Det var väl just därför jag var tvungen att klicka hem det, för att det kändes så knäppt. Boo, You Whore släpptes med kollektionen Mean Girls.

Det är i alla fall ett mycket tjusigt glitterlack. Basen är svagt blåfärgad och innehåller massor av ljusblått skimmer och hexglitter i olika storlekar och nyanser av av blått, samt iridiserande glitter som skiftar mellan turkost och blått.

Här har jag lagt tre lager ovanpå ljusblå OPI What's With the Cattitude, ett av mina favoritlack bland blå krämlack. Varje lager ger ganska sparsamt med glitter så om man vill ha en ordentlig effekt så får man räkna med åtminstone två lager.




Jag ber om ursäkt för att bilderna inte blev så skarpa. Min kamera tyckte det hände alldeles för mycket i det här lacket och valde att fullständigt freaka ur.

Hur som helst är det ett väldigt vackert lack. Jag hade dock önskat att det behövdes färre lager för att få den här effekten, risken är ju att manikyren känns tjock annars och framför allt att torktiden blir väldigt lång. Jag avslutade med Seche Vite och skulle säga att torktiden blev längre än vad jag är van vid, helt klart.

Mitt betyg: 3/5

Different Dimension Boo, You Whore was released with the Mean Girls collection. It has a sheer blue base with lots of light blue shimmer, hex glitter in different shades of blue and sizes and some iridescent glitter as well. This is three coats on top of OPI What's With the Cattitude, one of my favorite light blue cremes.

16 kommentarer:

  1. Åh, jag gillar det! Namnet däremot älskar jag. Kan inte annat än se scenen ur filmen framför mig, haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker också namnet är roligt, även fast jag aldrig skulle ta h-ordet i min mun i vanliga fall. :-)

      Radera
  2. Åh, jag gillar också det.. Gillar att det nästan blir lite som djup i lacket.. Namnet är också bra! Den scenen är amazing! =D

    SvaraRadera
  3. Haha, köpte precis detta lacket pga namnet:) ser fram emot att lacka med detta, riktigt snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kunde ju inte stå emot när jag såg namnet. :-)

      Radera
  4. Väldigt vackert, skulle vilja prova det med flera olika basfärger. Och, som sagt, namnet får en att skratta åt scenen i filmen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror det skulle bli väldigt snyggt över svart till exempel.

      Radera
  5. Vackert! Synd att det var så skirt. Namnet kan man ju diskutera... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite mer glitter med varje lager hade varit välkommet.

      Radera
  6. Knepigt namn, men lacket är underbart fint!

    SvaraRadera
  7. Namnet är ju himla... udda. Men det ser jättefint ut på dina bilder!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!