fredag 26 juli 2013

Essie Boom Boom Boom

Efter att ha kämpat med Shake Your $$$ Maker har jag inte varit så sugen på att testa de två andra lacken från Neon-kollektionen som jag skaffade. Men det måste ju göras så jag plockade fram det tuggummirosa Boom Boom Boom. Det är en riktigt knallig rosa, men jag tycker inte att den är tillräckligt lysande för att kallas för neon. Riktigt snygg är den i alla fall.


 Jag började med ett vitt lack eftersom det är vad Essie själv rekommenderar, sen lade jag två lager av Boom Boom Boom och avslutade med ett lager av Seche Vite. Formulan är tjock och rinnig, men den är klart bättre än den omöjliga formulan hos Shake Your $$$ Maker.

Mitt betyg: 3/5

Det är en härlig rosa, jag gillar verkligen tuggummirosa, men samtidigt har jag så många liknande redan att det här känns lite som ett onödigt köp. Den kommer förmodligen få ett nytt hem så småningom.

After experiencing the horrible formula of Essie Shake Your $$$ Maker I wasn't too keen on trying the other polishes from the Neon collection. But a few days ago I reached for Boom Boom Boom, a bright bubblegum pink. I started with a white base and then added two coats of Boom Boom Boom. The formula is thick and slightly runny, but definitely better than the one of Shake Your $$$ Maker.
I think the color is really nice, I love bubblegum pinks, but I have a lot of similar polishes in my stash.

6 kommentarer:

  1. Heelt underbar rosa, men jag kan nog hålla med dig, känns inte helt neon, men superfin ändå. :-)

    SvaraRadera
  2. Essies lack har väl inte sett så neoniga ut, men särskilt den gröna har jag varit sugen på. Konsistensen låter ju sådär lagom rolig dock ...

    Men det är en fin rosa det här, somrig.

    SvaraRadera
  3. Snyggt absolut! Men neon, nä va? Jag sitter här med Glitter Gals orange neonlack och det lyser betydligt mer...

    SvaraRadera
  4. Söt rosa nyans, men neon....nja.... ;)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!