torsdag 11 juli 2013

Cirque Vesuvius

Ibland får jag för mig saker som jag sen inte kan släppa. Som att jag alltid måste ha en bild på min hand som håller flaskan, tagen rakt framifrån. Fastän inte någon av de bilderna blev skarpa. Som i dag. Jag borde egentligen struntat i den första bilden på snygga Cirque Vesuvius för den är ju fullständigt usel. Men nädå, jag MÅSTE ha en sån bild har jag fått för mig. OCD i någon mild form kanske?

Vesuvius är i alla fall rosarött med scattered holo. Mer färgintensiv i solljus, betydligt mer dämpad i skugga. Men det bildar ordentliga regnbågar! Det ser väääldigt rött ut på de tre översta bilderna, men i verkligheten är det alltså mer rosarött.







Det släpptes med sommarkollektionen Arcus, en kollektion som verkligen är fylld av godbitar. Jag är fullständigt förälskad i vackra, vackra Sanguine, men vill ha många fler av lacken. Herregud, jag skulle kunna tänka mig hela kollektionen!

Formulan på denna var väldigt bra, jag har inget att klaga på. Två lager räcker för att det ska täcka helt. Jag tycker att borsten är lite i sladdrigaste laget, men när formulan är så bra som den är så funkar det ändå.

Mitt betyg: 4/5

Ni hittar detta och andra lack från Cirque hos Edgy Polish

Cirque Vesuvius was released with the Arcus collection. It's a gorgeous pinkish red with scattered holo. The holo effect is really good, so is the formula. Two easy coats gave me full coverage. 
The pictures aren't completely color accurate, it's not as red as in the pictures, in real life it leans more pink and the color is more muted.

10 kommentarer:

  1. Sån där flaskbild OCD har jag också!! Fast nu tycker jag ju inte dina var precis usla. Tycker dom visar regnbågarna bra i ett helt übervackert lack.

    SvaraRadera
  2. Som jag känner igen mig. När jag började blogga startade jag alltid bildkavalkaden i varje post med en bild där jag håller i flaskan uppifrån, ja, så som jag alltid gör. De bilderna blir inte alltid bra men ändå gör jag samma som du, visar dom ändå. Jag vill att alla inlägg ska börja på samma sätt och nu vill jag inte bryta trenden så att säga. :)

    Lacket är såklart döfint. Är verkligen förtjust i Cirque.

    SvaraRadera
  3. så läckert lack! dock gillar jag det bättre på andra än på mig själv. SÅ jag kikar in i din blogg och njuter för fullt!

    SvaraRadera
  4. Hihi känner igen mig i det där, man har vant sig vid att ta bilder på ett särskilt sätt.
    Vilket underbart lack, vill haaa...hihi. ;-)

    SvaraRadera
  5. Att fota nagellack är en konstform i sig! :)
    Jätteläckert lack!

    SvaraRadera
  6. Vackert! Själv har jag klo-pose-OCD ;) LOL!

    SvaraRadera
  7. Riktigt snyggt! Färgen är verkligen min grej! Jag har nog blivit lite hologalen också... :/

    SvaraRadera
  8. jag fick en flaska av det här, och Sanguine, av Emma i födelsedagspresent. Ser så fram emot att prova dem!

    SvaraRadera
  9. Tycker att både lack och bilder är väldigt vackra!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!