torsdag 18 juli 2013

Orly Choreographed Chaos

Orly Choreographed Chaos släpptes med sommarkollektionen Mash Up och är ett tuggummirosa lack med diskret blått skimmer. När jag först såg det i flaskan trodde jag inte att jag skulle gilla det, men väl på naglarna gillar jag det massor! Det är en jättefin rosa som passar min hudton riktigt bra.








Tyvärr är det ganska knepigt att lacka med. Formulan är åt det tjockare hållet och svår att få jämn. Jag behövde fyra lager innan jag tyckte att det var jämnt nog för att jag skulle kunna leva med det, men då kan man fortfarande se att det är lite ojämnt om man tittar noga.

Mitt betyg: 3/5

Ett tjusigt lack alltså, men kanske inte riktigt värt mödan med tanke på att färgen inte är jätteunik.

Orly Choregraphed Chaos from the Mash Up collection is a bubblegum pink with discrete blue shimmer. A lovely pink that looks really good against my skin tone. Unfortunately, the application wasn't great. The formula is on the thick side and applies really streaky. It took me four coats before I thought it was even enough for me to wear it. 
So, it's a cute pink, but I'm not sure it's worth the trouble.

21 kommentarer:

  1. Hu nej, det där tyckte jag inte om, men namnet det är underbart!

    SvaraRadera
  2. Jättefin färg. Jag har inte varit så sugen på den, ser lite intetsägande ut i flaskan, eller "fin men inte speciell", eller hur man ska säga. Iofs, om appliceringen är knölig kanske något annat är bättre. Eller så är det som vanligt, jag tycker rosa är jättefint, tills de sitter på mina naglar. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror definitivt att det finns många liknande lack med bättre formula, så jag skulle nog hoppa denna.

      Radera
  3. Gillade färgen men inte nog mycket för att orka med knölig applicering tyvärr...

    SvaraRadera
  4. Jag gillar färgen men jag tyckte som du att det var knepigt att få jämnt. Tråkigt sådant är :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är aldrig kul med jobbig applicering.

      Radera
  5. Riktigt snyggt! Kanske inte så att jag kommer att klicka hem men det beror på att önskelistan är full av så mycket annat. :)

    SvaraRadera
  6. Den ser väldigt klädsam ut på dig men den väcker ingen köplust. Fint ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, du har säkert liknande rosa sen tidigare också.

      Radera
  7. Jättefint nagellack och det ser jättebra ut på dina naglar :) Av någon anledning tycks rosa nagellack inte se så jättebra ut på mina naglar. Jag tror det har att göra med min hud ton (väldigt blek). Ändå kan jag inte sluta köpa rosa nagellack för man vet ju aldrig.. någon gång kanske de ser bra ut på mig ;)
    kram
    xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du måste nog bara hitta den rätta nyansen av rosa! :-)

      Radera
  8. Jag gillade inte heller formulan på det, men det är kul att man ser så brun ut i det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det förstärker verkligen den lilla färg jag fått!

      Radera
  9. Superfin rosa, jag gillar den starkt. :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!