tisdag 23 juli 2013

Coco Allure Mars Sunset

Det har inte blivit särskilt mycket lackande senaste dagarna, fastän jag har semester har jag haft ont om tid. Igår kväll lackade jag i alla fall om till denna skönhet, Coco Allure Mars Sunset. Precis som min favorit Jupiter Aurora så rör det sig om ett lack med multikromatiskt glitter som med fördel appliceras ovanpå ett svart lack.

Mars Sunset bjuder på skiftningar i lila, rosa, koppar och guld. Fantastiskt vackert!









Formulan är lagom tjock och smidig att lacka med. På bilderna har jag tre lager ovanpå svart, men två lager funkar också. Då får man något glesare med glitterpartiklar, men skillnaden är inte stor.

Mitt betyg: 5/5

Förutom att Coco Allures multikromatiska lack är underbart vackra, så är jag också förtjust i de fina namnen. Rymdtema, men inte med sci-fi-känsla utan snarare poetiska. En extra tummen upp för det!

Coco Allure finns hos Edgy Polish. De multikromatiska lacken kostar 170 kr/15 ml.

Coco Allure Mars Sunset is a beautful multichrome glitter that shifts between purple, pink, gold and copper. I've put three coats over a black creme, but you could also settle for two coats. Then you'll have slightly less of the glitter, but the difference is pretty small. I'm so in love with this, it's so gorgeous! 
I also love the names of the multichromes from Coco Allure, they're space themed, but not in the typical sci-fi way, but they're rather poetic.

21 kommentarer:

  1. Woooow!! Sååå himla snyggt! Vill haaa....underbara färgskiftningar i detta. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen enastående vackert!

      Radera
  2. Åhh vad otroligt vackert!

    SvaraRadera
  3. Oerhört snyggt lack. Precis som Jupiter :) Man blir ju shoppingsugen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vill ha de två som jag saknar!

      Radera
  4. det ser helt fantastiskt ut! Jag har precis beställt Jupiter Aurora (från Llarowe) och jag har Venus sky att testa. Jag måste nog skaffa alla de här...

    SvaraRadera
  5. Verkligen ett himla läckert lack! Coco Allure multikromatiska ser väldigt vackra och spännande ut...

    SvaraRadera
  6. Oj vad fint! vad fint du fångat olikheter!

    SvaraRadera
  7. Såg länk till din blogg hos Edgy Polish, såg de här bilderna och beställde direkt. Sen har jag läst och läst och läst din blogg (så klart bara hunnit med en bråkdel) och känt lacklusten växa. Så himla många fina det finns!

    Men hur hinner du lacka så mycket? Och hur får du naglarna att ändå hålla sig snygga? Grymt imponerad!

    Ett tips om du har lite tid över: skriv en "beginner's guide" i en egen flik, där du förklarar vad olika sorters lack är till exempel (jelly, kräm, liquid sand osv), generella tips, kanske guide hur man lägger lacket snyggt... Sånt du som proffs har full koll på, helt enkelt. Om du redan har sånt här så glöm mitt förslag - jag har bara inte hunnit dit än :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!