onsdag 31 juli 2013

Orly Rose Pixel

Orly Rose Pixel är inte rosa som jag förväntade mig utan ett beiget, glittrigt strukturlack med lite större hexglitter insprängda mitt i alltihop. En ganska diskret färg som jag trivdes bra i. Man är ju inte alltid på humör för något crazy à la gårdagen, och den grova finishen gör det ändå lite edgy.





Formulan var bra, jag upplevde den inte alls som rinnig, vilket jag ju gjorde med Black Pixel och Plum Pixel. Den är något skir dock, jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt.

Mitt betyg: 4/5

Nu kommer det bli tyst här i några dagar, jag ska till västkusten i några dagar och har inte hunnit tidsinställa några inlägg. Men jag är tillbaka på lördag kväll så det blir inte någon lång paus.

Orly Rose Pixel isn't pink like I expected it to be, but beige. It's a texture polish like all of the polishes from the FX Megapixels collection, it dries to a gritty, matte yet sparkly finish. There's some larger hex glitter thrown into the mix that adds some sparkle. 
The formula was good, but slightly sheer. I used three coats to make it opaque.

9 kommentarer:

  1. Ett mellanlack, tycker jag. Snyggt i och för sig, som du säger ... det passar bra på dig. Men jag hade nog valt det på vintern.

    SvaraRadera
  2. Ibland behöver man bara vila sinnena lite och ha diskreta lack och det här var ju kul med en liten twist.

    SvaraRadera
  3. Ett mellanlack i mina ögon också, du passar bra i det. Hoppas du får det bra på västkusten!

    SvaraRadera
  4. Det här tror jag att jag kommer att gilla också. Får testa snart. Ha det så gött på västkusten. :)

    SvaraRadera
  5. Snyggt men lite intetsägande. Jag tror inte jag minns det om några dagar.

    SvaraRadera
  6. Jag känner precis som Sminkan här. Jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva när jag gick in för att kommentera men hade det funnits nedflyttningstecken i kommentarerna hade jag kunnat använda dem:)

    SvaraRadera
  7. Blir inte klok på det här lacket... ÄR det ett sand-lack, eller inte? Det ser ut som sand

    SvaraRadera
  8. Jag gillade verkligen Plum Pixel vilket jag verkligen inte trodde när jag fick flaskan och det är samma med denna! Inget wow i flaskan, men såååå fin på!!

    SvaraRadera
  9. Tycker det var riktigt snyggt! Diskret men ändå wow :-) gillar!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!