lördag 27 juli 2013

Nubar Resort Yellow

De här bilderna är egentligen gräsliga. Eller det är snarare mina naglar som är gräsliga. Min pek- och långfingernagel har skivat sig och mellan nagellagren har ett blått lack lämnat lite färg som jag inte fått bort. Och underbara, underbara Nubar Resort Yellow lyckas liksom inte helt täcka den här misären.

Jag övervägde att inte publicera de här bilderna, men nu gör jag det i alla fall eftersom det kan dröja innan jag plockar fram Resort Yellow igen. Det är en alldeles förtjusande pigg, citrongul liten sak. Oemotståndligt snygg! 





Jag har tre lager på bilderna. Formulan är bra för att vara ett gult lack. Det blir hyfsat jämnt redan från första lagret, men visst märks det att det är ett gult lack.

3 lager. Bra fomrula för att vara ett gult lack.

21 kommentarer:

  1. Vilket snyggt gult lack!! Och jag brukar aldrig gilla gula lack annars. Verkligen små citroner gula :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar ju gult och det här är en alldeles särskilt härlig nyans! :-)

      Radera
  2. Det var faktiskt ett läckert gult lack, jag som inte är så förtjust i gula lack...., men det här var snyggt. Drygt när naglar skivar sig och lack fastnar i det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag måste göra något åt dem, de brukar ju må bra under sommaren, men nu har de skivat sig och hållit på hur länge som helst.

      Radera
  3. Gräsliga är väl att ta i, men det är så klart inte kul när naglarna skivar sig. Just nu battlar jag med mig högra tumme :(

    Färgen är i alla fall underbar :D Gul är kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är ett problem jag har med mina naglar, de skivar sig gärna. Jag oljar dem för sällan, måste skärpa mig med det.

      Radera
  4. Jag hatar vanligtvis gula naglar. Men det här ÄLSKAR jag! :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Visst är det en härlig gul! :-)

      Radera
  5. Visst är det ett underbart lack! Jag älskade hela kollektionen men den här är nog min favorit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror den orangea är min favorit, men jag skulle faktiskt kunna tänka mig hela kollektionen. :-)

      Radera
  6. Trist med naglarna, men det är en himla fin gul färg. Förmodligen, som vanligt, får jag bara sukta, den funkak nog inte med min hudton *börjar lära mig*.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan acceptera att lack skär sig fullständigt mot min hudton bara jag älskar färgen tillräckligt mycket. Som tur var tycker jag det här är himla fint mot min hudton. :-)

      Radera
  7. Riktigt härlig och pigg gul det där! Underbart!

    SvaraRadera
  8. Tråkigt med naglarna. Jag har en del problem med mina med efter min flytt till andra sidan jorden :/ Snyggt lack dock!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flyttar har en tendens att sätta naglarna på prov. Hoppas du trivs borta i Sydney! :-)

      Radera
  9. Hej!
    Vilken schysst blogg! :D
    Jag undrar om du har något bra tips på över- och underlack (utan formaldehyd och toluene och vad alla de där giftiga ämnena nu heter...)? Jag har China Glazes first & last nu och är nöjd, förutom att det är lite för lång torktid för min smak. Fast det viktigte är att det är långhållbarhet på naglarna!
    Mvh Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack!

      Min absolut favorit bland topplack är ju Seche Vite, men det innehåller dessvärre toluene. Jag oroar mig personligen inte över det, om du vill kan jag rekommendera dig att läsa det här inlägget hos Cactus: http://www.cactusnailpolish.com/2013/01/ingredienser-i-nagellack-toluen.html

      Radera
  10. Mycket somrigt - man blir glad av det :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!