onsdag 10 juli 2013

China Glaze Are You Jelly?

Jag trodde inte att jag behövde några av jellysarna från China Glazes Sunsational-kollektion, men sen såg jag fler och fler swatches och det hela slutade med att jag klickade hem tre av dem. Are You Jelly? är det första jag testar. Det är alltså en knallig rödbaserad lila jelly. Inte neonknallig, men absolut färgstark.







Lila är ju en svår färg för mig. Lila skimmerlack går ofta hem, lila krämlack har jag svårare för. I det här fallet tycker jag att det är fint, men jag kan inte säga att jag är överförtjust. Det är snyggt, men inte mer. Jag gillar dock verkligen glansen som jelly-finishen ger. Den är jag alltid svag för.

Jag tror det här är ett lack jag har lättare för att uppskatta på andra än på mig själv. Jag såg Emmas bilder av det och tyckte det såg helt fantastiskt ut på henne. Hur som helst, jag kommer absolut att behålla det och kanske till och med bära det igen. Jag har nämligen ingenting som liknar det sen tidigare.

Jag har tyvärr glömt hur många lager jag har på bilderna, men det är i alla fall tre eller fyra. Jag har inga anteckningar om vad jag tyckte om formulan heller, men jag kommer inte ihåg att jag störde mig på den i alla fall.

Mitt betyg: 3/5

China Glaze Are You Jelly? from the Sunsational collection is a red toned purple jelly. It's bright, but not neon. Purple isn't my favorite color, I usually like purple shimmers, but seldom fall for purple cremes for example. This one is nice, but I didn't fall head over heels for it. I think it's a color I appreciate more on others than myself, I loved how it looked on Emma's nails.

21 kommentarer:

  1. Jättekul nagellacksblogg!!

    SvaraRadera
  2. Är det inte ganska opakt för att vara jelly? Ser inte minsta antydan till vnl.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ana lite VNL på den översta bilden, men det var inte så farligt alls, men tror faktiskt att jag landade på fyra lager. Flera av mina naglar är missfärgade av ett annat lack så jag ville få det så opakt som möjligt. Det råder ingen tvekan om att det är en jelly dock. :-)

      Radera
  3. Mmmm såååå himla läckert, ääääälskar lila. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar det ibland, men långt ifrån alltid. :-)

      Radera
  4. Jag tycker det är jättefint! Skulle vara fint till en pond tror jag :)

    SvaraRadera
  5. vilken superläcker färg, blev lite kär nu :-)

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt, squishigt lack!

    SvaraRadera
  7. Det ser ju lika fantastiskt ut på dig som på Emma. Ett snyggt lack, tycker jag. Sen är ju lila så himla svårt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog den färg som jag är mest tudelad inför. De flesta andra färger har jag lättare för.

      Radera
  8. Hej!
    Jag har en fråga som jag hoppas du kan svara på då du håller på en del med lack.

    Jag håller på en del med nail art och när jag ska måla toplack så löser/drar ut toplacket det jag målat. Jag har kollat med flera och jätte många har samma problem. Toplacket löser alltså upp nagellacket även fast torkningstiden är lång och jag har testat flera olika toplack.

    Vad beror detta på? Jag hittar inget om det någonstans!

    Jätte tacksam för ett svar!

    Kram Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mia! Jag håller ju inte själv på med nail art så jag har ingen erfarenhet alls av ditt problem tyvärr. Jag utgår från att du väntar med topplacket tills ditt mönster torkat ordentligt innan du lägger på topplacket så att det inte är det som är problemet. Jag tror du får bättre tips om du frågar någon bloggare som pysslar med nail art, kanske Little Miss Nailpolish, Lacky Corner eller Cactus?

      Hoppas du hittar en lösning på ditt problem!

      Radera
    2. Tack för svaret! Ska kolla med de andra!

      Radera
  9. Ursäkta att jag lägger mig i, men jag har stött på samma problem som dig Maria. Det är lite olika på överlack hur myckete dem drar med av underlacket. Se till att nailarten är ordentligt torr samt måla med så få drag som möjligt.
    Jag använder inte Seche Vite men hört att det ska vara ett bra överlack. Ett annat ska vara Konads eget överlack, det man ska använda när man stämplat naglarna.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!