torsdag 25 juli 2013

Happy Hands Metal Heart

När jag plockade fram OPI In the Cable Car-Pool Lane var det faktiskt med ett syfte. Jag tyckte det såg ut som en bra bas för Happy Hands Metal Heart.

Metal Heart har en vinröd jellybas med glitter i olika former och storlekar; här finns både fyrkanter, hexor och små runda glitter. Bland färgerna ser vi svart, rosa, lila, prismatiskt rött glitter och iriserande glitter som skiftar mellan blått och lila. En enastående vacker blandning!

Här har jag lagt två lager ovanpå In the Cable Car-Pool Lane och sen avslutat med ett lager Nail Pattern Boldness Glitter Food och sen ett lager Seche Vite.






Formulan var väldigt bra, inte för tjock och glittren sprids jämnt över nageln.

Mitt betyg: 4/5

Det här är verkligen ett lack i min smak. Jag älskar färgerna på glittren och just vinrött är ju en färg jag är väldigt svag för. Jag bar faktiskt den här manikyren i fyra dagar förra veckan, vilket är en väldigt lång tid för mig.

Happy Hands är ett av de nyare märkena hos Edgy Polish och de kostar 110 kr/15 ml. Jag tycker flaskorna är så fina med den oblekta, stilrena etiketten. Jag är sugen på fler från märket, bland annat har jag mina ögon på Cherry Cola och Banana Stand bland många andra.

Happy Hands Metal Heart has a burgundy jelly base with glitter in different sizes and shapes, I can see hex glitter, square glitter and also small, round glitter. The colors are pink, black, purple, prismatic red glitter and iridescent glitter that shifts between blue and purple. It's gorgeous and I love it! Here I've put two coats on top of OPI In the Cable Car-Pool Lane. 
The formula was good and it's easy to distribute the glitter evenly onto your nails. You can buy Happy Hands from the swedish web shop Edgy Polish.

17 kommentarer:

  1. Åhh sååå vackert!! Vilket läckert djup i lacket. :-)

    SvaraRadera
  2. Vilket djup lacket har! Otroligt snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker väldigt mycket om det.

      Radera
  3. Det här var riktigt snyggt! Happy Hands har en del riktiga finingar helt klart...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns ett helt gäng jag skulle kunna tänka mig.

      Radera
  4. Svar
    1. Ja, gillar den känns enkel men ändå rejäl.

      Radera
  5. Ååååååååååhhhhhh! Jag vill ha!!!!!!

    SvaraRadera
  6. Ser nästan ut som sylt på naglarna - drottningsylt:) Tjusigt, snyggt och läckert blankt, du passar verkligen i det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, faktiskt! Drottningsylt är min favoritsylt dessutom.

      Radera
  7. OMG! Vad snyggt! Major nailgasm here! ;) Cherry Cola måste kollas in! Det är min favoritläsk :)

    SvaraRadera
  8. SÅ snyggt! Basfärgen är verkligen underbar och passar perfekt ihop med resten!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!